Economic, Stiri Brasov

Fabrica de la Ghimbav a celor de la Continental își va schimba denumirea în Vitesco Technologies. Divizia Powertrain a grupului german s-a restructurat, devenind o companie de sine stătătoare

Divizia Powertrain din Continental, care deține o fabrică cu peste 2.000 de angajați la Ghimbav, a devenit prima parte a grupului care și-a finalizat realinierea, echipa de management fiind pe deplin în vigoare începând cu 1 aprilie 2019. Acum funcționează ca o afacere independentă care va activa sub numele de „Vitesco Technologies”. Introducerea acestui nou nume este planificată pentru a doua jumătate a anului 2019. Transformarea diviziei într-o entitate juridică a avut loc la începutul anului 2019. Condusă de Andreas Wolf, echipa de management a noii companii se pregătește pentru IPO-ul (listarea acțiunilor la bursă) parțial planificat pentru a doua jumătate a anului. Compania va fi gata să finalizeze acest pas, odată ce vor fi luate toate măsurile tehnice și de reglementare, lucru așteptat începând cu 2020, în funcție de situația pieței.

„Transformarea Powertrain într-un grup independent de entități juridice, a fost finalizată în timp record. N-am fi putut face asta fără sprijinul angajaților noștri. Faptul că peste 99% dintre aceştia s-au mutat în noua companie demonstrează încrederea lor în calea pe care am ales să o urmăm”, a spus Andreas Wolf. „Decizia de a deveni o afacere independentă și pregătirile pentru un IPO parțial arată clar că suntem dispuși și capabili să ne schimbăm. Aceste calități ne vor oferi un avantaj competitiv“, a adăugat acesta. Mutarea pentru a transforma divizia Powertrain într-o companie independentă a fost determinată de schimbările rapide care se așteaptă să apară pe piața motoarelor electrice în următorii câțiva ani – evoluția pieței va fi determinată de obiectivele guvernamentale privind limitele de emisie.

Potrivit lui Wolf, “ritmul reglementării variază de la o regiune la alta. Acest lucru necesită o mare flexibilitate din partea industriei. Ca o companie independentă, avem mai multă libertate ca afacere pentru a reacționa rapid și individual la cerințe diferite”. Această flexibilitate este menționată și în noul nume. Vitesco vine de la vita, latină pentru “viață”, bazându-se pe imaginea de energie, viteză și agilitate. A doua parte a numelui – “Technologies” – evidențiază ambiția companiei de a fi un furnizor de tehnologii, sisteme și servicii inovatoare.

Domeniile de activitate ale companiei vor fi dezvoltate continuu și sistematic pentru a răspunde cerințelor viitoare ale pieței și ale societății, în special în ceea ce privește obiectivele de emisii locale și globale. În afară de afacerea cu motoare convenţionale cu combustie, activitățile companiei vor include și toate activitățile care implică sisteme de acționare hibride și electrice, precum și toate activitățile legate de baterie. Compania este un lider tehnologic în domeniul electrificării sistemului de propulsie. Este unul dintre puținii furnizori de sisteme care oferă o electrificare completă a sistemului de propulsie: de la sistemul de 48 de volți și soluțiile hibride integrate pentru sistemele de transmisie și punți, transmisii complet electrice, combinate cu sisteme electronice de putere și de încărcare foarte eficiente și un sistem de gestionare a bateriilor optimizat prin gestionarea inteligentă a energiei și a temperaturii.

Componentele Powertrain sunt partea esențială a sistemului de propulsie electrică din modelul Jaguar I-PACE, care a fost votată drept “Mașina anului 2019 în Europa”. Importanța companiei pe piața motoarelor electrice este subliniată în continuare de comenzile deja plasate. Acestea însumează aproximativ 11 miliarde de euro în 2018, din care 2 miliarde de euro au fost atribuite segmentului de mobilitate electrică.

Începem dintr-o poziție bună și suntem încrezători că reorganizarea ne va permite să construim pe viitor”, a spus Wolf. “Ne propunem să menținem un protofoliu excelent de produse pentru o gamă largă de tehnologii de acționare. În timp ce accentul va fi pus pe electrificare, intenția noastră este de a acoperi totul, de la motoare electrificate cu combustie internă, la acționări electrice bazate complet pe baterii, precum și combustibili sintetici. Motivul pentru care se oferă o astfel de gamă largă de sisteme este de a satisface diversitatea piețelor, a ritmului difertit cu care acestea se dezvoltă și preferința conducătorilor auto din întreaga lume.

“Divizia Powertrain facilitează construcția de unități de propulsie convenționale, extrem de ecologice. Pentru ambele tipuri de autovehicule, pe benzină și diesel, tehnologiile noastre produc valori ale emisiilor cu mult sub limitele standard”, a explicat Wolf. “Pe termen mediu, suportul nostru pentru soluții hibride și complet electrice va contribui la optimizarea pieței auto în perspectiva necesității pe termen lung a mobilității fără emisii de dioxid de carbon. Noi dezvoltăm deja sisteme electrice de generație următoare pe bază de hidrogen și noi combustibili sintetici pentru motoarele cu combustie”. Vitesco Technologies și-a stabilit un obiectiv ecologic clar: “prin electrificarea și optimizarea motoarelor cu ardere internă vrem să ajutăm la reducerea cu 50% a emisiilor de CO2 până în 2030”, a spus Wolf.

Wolf, în vârstă de 58 de ani, a preluat divizia Powertrain în octombrie 2018. El a fost numit Chief Operating Officer și Chief Executive Officer (CEO) al noii companii la 1 ianuarie 2019. Wolf a condus din 2007 unitatea comercială Body & Security, din cadrul diviziei Interior a companiei Continental. Sub conducerea sa, aceasta și-a triplat vânzările, a depășit pragul de rentabilitate și a atins marje de profit atractive. Ceilalți doi membri ai conducerii Powertrain ocupau roluri de conducere în Continental de mai mulți ani. Chief Financial Officer (CFO), Werner Volz, a condus din 2008 Departamentului de Finanțe și Control în divizia Chassis & Safety și a jucat un rol major în restructurarea diviziei în timpul crizei financiare din 2008/2009. Ingo Holstein a fost numit în 2010 șef al departamentului de Resurse Umane din divizia Tires. Are o vastă experiență în domeniul resurselor umane, în ghidarea și dezvoltarea echipelor de management.

Noua companie are trei unități comerciale, fiecare dintre ele operează independent din punct de vedere economic. În scopul consolidării portofoliului și a îmbunătățirii performanței, fostele unități comerciale care se ocupau de managementul motorului și de sisteme de transmisie au fost unite pentru a crea o nouă unitate comercială: “Engine & Drivetrain Systems” (E & DS). Portofoliul său variază de la unitățile de control ale motorului și transmisiei până la sistemele de injecție, turbocompresoarele și tratarea gazelor de eșapament.

Fosta unitate comercială care se ocupa de senzori și actuatori și cea de gestionare a combustibilului au fost, de asemenea, îmbinate pentru a forma noua unitate comercială Powertrain Components (PTC). Portofoliul său include module de livrare a combustibililor, convertizoare catalitice și unități de comandă a dozării SCR, precum și senzori și actuatori pentru toate tipurile de vehicule și sisteme de acționare.

Unitatea comercială Hybrid & Electric Vehicle (HEV)  cuprinde toate componentele principale pentru electrificarea tracțiunii în vehicule hibride și electrice și nu se reorganizează, fiind considerată zonă de creștere strategică.

Directorii celor trei unități comerciale sunt Wolfgang Breuer (E & DS), Klaus Hau (PTC) și Thomas Stierle (HEV).

Modificările structurale au afectat anumite funcții centrale care au fost gestionate anterior la nivel de grup. În cursul procesului de transformare, Powertrain a stabilit o serie de funcții ca parte a companiei independente din punct de vedere organizațional. Una dintre cele mai importante este noua unitate Operations, care este responsabilă pentru toate funcțiile de producție și logistică. Oferă în primul rând sprijin pentru facilitățile de producție globale, care sunt acum gestionate de noua companie. Vitesco Technologies are, de asemenea, propriile funcții de vânzări și marketing, IT, calitate și mediu.

Clienții companiei din cadrul Continental includ toți producătorii generali de echipamente originale. Compania are peste 50 de locații de producție și inginerie pe toate piețele regionale și are peste 42.000 de angajați în întreaga lume. Sediul central al companiei va fi în Regensburg.

Stabilirea activităților Powertrain ca grup independent face parte dintr-o realiniere organizațională de anvergură întreprinsă de Continental ca răspuns la schimbările profunde din industria automobilelor. În viitor, Grupul Continental va fi împărțit în cele trei “sectoare de grup”: Rubber Technologies, Automotive Technologies și Powertrain Technologies.

Reorganizarea are impact și asupra unităților din România, unde divizia Powertrain își desfășoară activitatea în Timișoara, Sibiu și Iași (cele 3 locații sunt centre de inginerie) și Brașov (locație de producție). Toate cele trei unități comerciale prezente în România însumau peste 3000 angajați la finalul anului 2018. Cristian Mihaly a preluat mandatul pentru Powertrain România, după ce în ultimii 18 ani a ocupat diferite poziții în Continental. România este o țară importantă pe harta Powertrain, cu impact în electrificare, prin introducerea de noi technologii în inginerie și producție.

Un comentariu

  1. Stamp Izabela

    Bună ziua,se mai angajează la firma continental, și cînd se poate, aștept răspuns, vă mulțumesc.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

138 de persoane au fost amendate ieri pentru că nu purtau măști în spații publice închise. Valoarea amenzilor a sărit
Pentru prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu Covid-19, la data de 11 iulie 2020, sub autoritatea Instituției Prefectului, polițiști din cadrul
Mârlănie de tip PSD: După ce s-au opus prelungirii stării de alertă și au cerut constant eliminarea restricțiilor, acum pesediștii
Reprezentanţii PSD spun că românii devin ”ciumaţii Europei”, în contextul în care mai multe state au anunţat restricţii la frontiere
Brașovul realizase, până ieri, aproape 24.000 de teste COVID-19, rata de infectare fiind de 8%
În România au fost realizate până în acest moment 824.343 de teste, din momentul infectării primului pacient cu COVID-19, pe
Brașovul intră, mâine, sub Cod galben de furtuni, vijelii și ploi torențiale
Meteorologii au emis, sâmbătă, o avertizare Cod galben de instabilitate atmosferică, pentru jumătate de țară. Avertizarea va intra în vigoare
45 de noi cazuri de SARS-CoV-2 la Brașov. Județul ajunge la 1.950 de cazuri/ În România s-au raportat 698 de
Alte 698 de noi cazuri de infectare cu coronavirus s-au înregistrat în ultimele 24 de ore în România, bilanțul îmbolnăvirilor
VIDEO Polițiștii au amendat, ieri, 57 de „viteji” care nu purtau mască în locurile publice închise
Activitățile ample de verificare, în sistem integrat, au continuat în cursul zilei de 10 iulie 2020, în contextul prevenirii și
După ce doi angajați au fost depistați cu COVID-19, Maurer Imobiliare își testează personalul ca măsură de prevenție împotrivă răspândirii
Maurer Imobiliare este compania care încă din primele momentele ale instalării problemelor legate de Covid-19 în Brașov și nu numai,
11 persoane cu Covid 19, la Spitalul Făgăraș. 4 cazuri depistate doar astăzi
În ciuda faptului că autoritățile din Făgăraș au încercat să țină Covidul cât mai departe de spitalul lor, 11 persoane
7 sfaturi prin care să faci fotografii mai bune în călătorii
A venit vara și, odată cu ea,vremea concediilor. Restricțiile impuse la nivel global ne-au forțat poate să facem mici ajustări
Admitere liceu 2020: Peste 8.500 de elevi din toată țara au rămas nerepartizați. 599 de candidați sunt din Brașov
În această sesiune de admitere la liceu peste 8.500 de elevi au rămas nerepartizați. Cei mai mulți dintre aceștia sunt
Furau flori de tei din copacii de pe domeniul public și le vindeau la piață
Un echipaj al Politiei Locale Brașov s-a deplasat în cel mai scurt timp de la sesizarea BizBrasov, însă, din păcate,
De luni, și linia 22 a RATBV va fi electrificată. Până acum, au fost livrate la Brașov 10 autobuze electrice
RATBV SA va introduce în circulație de luni, 13 iulie 2020, autobuze electrice și pe linia 22, care deservește traseul
FOTO VIDEO O firmă din Brașov și una din Ploiești vor să construiască Complexul Sportiv Carpați. Investiția este 30,8 milioane
Joi, 9 iulie, a fost data limită pentru depunerea ofertelor pentru lucrările de amenajare a complexului sportiv Carpați, un proiect
Au fost afișate rezultatele admiterii la liceu 2020. Vezi aici listele cu elevii repartizați în Brașov
Rezultatele admiterii la liceu 2020 a absolvenților de clasa a VIII-a au fost publicate pe admitere.edu.ro și la avizierele liceelor.
Un brașovean a investit 60.000 de euro într-o aplicație de turism bazată pe conținut documentar
În urma unei investiții totale de peste 60.000 de euro, compania Smart Medianet Brașov a lansat aplicația de turism românească
1.369 de înscriși la facultățile de la Transilvania, în prima zi de înscrieri online
1.369 de dosare au fost înregistrate, online, în prima zi de înscriere la Universitatea Transilvania și, la fel ca anul
BestJobs: Românii își caută loc de muncă și în timpul verii. Care sunt joburile preferate de aceștia în luna iunie
BestJobs a scos la iveală faptul că românii își caută intens un nou loc de muncă sau vor să își
FOTO Șeful CRPC Brașov i-a acordat primul ajutor victimei unui accident petrecut pe trecerea de pietoni
O femeie a fost lovită de un autoturism condus de un bătrân de 70 de ani în spatele sediului Poștei
Medic Pneumolog: Profilul pacienților infectați cu COVID-19 se schimbă. Tot mai mulți tineri ajung în spitale
Medicul Pneumolog Beatrice Mahler, managerul celui mai mare spital de boli pulmonare din România, susține faptul că în ultimele zile
Brașovul ajunge la 1.905 cazuri de SARS-CoV-2, după încă 54 de infectați depistați. La nivel național s-au raportat 592 de
Până astăzi, 10 iulie, pe teritoriul României, au fost confirmate 31.381 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID