Locuri de munca, Stiri Brasov

Domeniu ofertant, specialiști puțini. Cât câștigă românii care lucrează în SEO

În ultimii ani au crescut salariile în domeniul SEO din România,  clienții ajungând să înteleagă ce presupune acesta, conform unei analize specializate în Search Engine Optimization. În condițiile în care serviciile de marketing online și cele de SEO sunt accesate de tot mai multe companii care vor să aibă o prezentă puternică în online, perspectivele profesionale și materialele în acest domeniu au ajuns să fie destul de vaste.

„Salariile din domeniul serviciilor SEO sunt similare cu cele din alte zone de marketing online. Tendința este, însă, de creștere odată cu acceptarea și înțelegerea venite din partea clienților. În aceste condiții au apărut și bugete mai mari, conforme cu rezultatele dorite de aceștia. În prezent, salariile nete sunt cuprinse între 500 și 1.000 de euro în această piață, variațiile fiind date de nivelul de cunoștințe ale angajatului.

În schimb, un fost coleg din agenție, care ocupă funcția de Head of SEO în cadrul unui lanț de magazine de bricolaj din Marea Britanie, are un salariu de 5.000 de lire sterline.Chiar dacă pare o sumă foarte mare, brandurile mari din România caută astfel de oameni calificați, dar, din păcate, nu au unde să-i găsească. Ca să ajungi specialist în SEO, ai nevoie de pregătire”, declară Ovidiu Joița, fondatorul iAgency, agenție SEO, marketing online și PPC, și JediSEO School, prima școală de SEO din România, conform startupcafe.ro.

Cu toate că domeniul nu este unul nou, persoanele care lucrează în SEO nu sunt destule pentru a acoperi necesitățile pieței, iar numărul specialiștilor este si mai redus, chiar dacă acesta este un domeniu ce poate oferi beneficii financiare consistente.

Causele principale ale acestui deficit pot fi explicate prin percepția greșită a ceea ce presupune activitatea în sine, modul în care SEO s-a schimbat în ultimii ani și lipsa cursurilor specializate în acest domeniu, care le oferă celor interesați posibilitatea de a învăța cele mai importante aspecte ale acestui domeniu.

„Lipsa unor cursuri temeinice de marketing online în facultățile de profil este una dintre cauzele acestui deficit de specialiști. O altă cauză este că, până în urmă cu 3 ani, activitatea de SEO era mult mai simplă și nu necesită cunoștințe generale de marketing. În prezent, un specialist SEO trebuie să fie în primul rând un bun specialist în marketing, în comunicare, să aibă și viziune de business bună. Totodată, există percepția că sunt importante cunoștințele de programare, dar SEO nu înseamnă programare. Astăzi, SEO înseamnă marketing online, branding, noțiuni mult mai largi și mai complexe”, explică Ovidiu Joița.

Deficitul de oameni în SEO poate fi observant cu ușurință, site-urile cu joburi fiind pline de anunțuri pentru acest post. Companiile par a fi dispuse să negocieze și să ofere salarii mari pentru a angaja un specialist, tocmai pentru că au nevoie de oameni pregătiți în domeniu.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*