Săptămâna viitoare, CNAIR va scoate la licitație pe SICAP realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru autostrada Bacău – Brașov, parte din autostrada Iași – Bacău – Brașov, potrivit senatorului PSD Dragoș Benea, citat de Ziarul de Bacău.
În Masterplanul pe transport, varianta Bacău – Brașov este prevăzută pentru exercițiul financiar care începe în 2020. În schimb, Comisia Europeană a acceptat să finanțeze încă din acest exercițiu financiar partea de pregătire a proiectelor, pentru a se evita eventuale probleme de mediu, iar coridorul să fie liber de sarcini, mai scrie sursa citată.
Această licitaţie ar fi trebuit să fie lansată încă din primăvară anului trecut, conform estimărilor de la acea dată.
Noua şosea de mare viteză este încadrată atât în Autostrada Sibiu – Braşov – Bacău, denumită şi A13, dar şi în noua autostrada Braşov – Bacău – Iaşi.
Pe bucata de la Sibiu la Făgăraş este în derulare un contract pentru realizarea studiului de fezabilitate, încheiat cu firma Consitrans.
În ceea ce privește costurile, autostrada Bacău – Brașov a fost estimată la 2,1 miliarde de euro, fiind cea mai ieftină variantă care să lege Moldova de vestul țării.
Mai mult, Autostrada Braşov – Bacău este singurul proiect rentabil de autostradă peste Carpaţii Orientali şi care s-ar califica pentru finanţare europeană, după cum au relatat surse oficiale încă din toamna anului trecut. Concluzia rezulta dintr-o analiză realizată la cererea CNAIR în cadrul acordului de asistenţă PASSA, încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI).