În ciuda intrării în vigoare a Orgonanței de Urgență care aduce modificări Legii taximetriei, aplicația de transport Clever își continuă activitatea pe plan local. În cazul unor sancțiuni abuzive, compania a precizat că le oferă șoferilor colaboratori sprijin total, atât juridic, cât și financiar.
„Noile reglementări nu influenţează modul în care operăm şi ne desfăşurăm activitatea pe piaţa din România. Aplicaţia mobilă Clever funcţionează exclusiv în colaborare cu şoferi autorizaţi, fie că sunt şoferi de taxi sau şoferi în regim rent a car, oferind pasagerilor acces simplu şi rapid la cele mai bune variante de transport disponibile, respectând parametrii legislaţiei în vigoare.
Suntem în discuţii constante cu Guvernul despre necesitatea reglementării transportului alternativ, ca soluţie complementară de transport şi care are nevoie de reglementare specifică.
Am primit din nou asigurări, inclusiv din partea vicepremierului Daniel Suciu şi a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, pentru faptul că aplicaţiile mobile vor continua să funcţioneze pe piaţa locală, că există în lucru un cadru legislativ dedicat lor şi până la finalizarea sa nu vor exista abuzuri la adresa şoferilor parteneri.
În acest moment, aşteptăm ca reprezentanţii Guvernului să pună în dezbatere publică proiectul de ordonanţă de urgenţă dedicat aplicaţiilor de transport alternativ din România. Clever va avea în continuare deschidere faţă de autorităţi şi un rol activ în acest proces. Dorim să oferim toate datele şi informaţiile necesare pentru dezvoltarea unui cadru legal benefic atât pentru şoferi şi stat, dar mai ales pentru pasageri”, explică reprezentanţii Clever.
Aplicația Clever a fost fondată în 2010 și este prima aplicaţie de e-hailling din România care permite atât plata cash a cursei, cât şi plata direct din aplicaţie, prin card bancar. În prezent aplicaţia are peste 1,5 milioane de utilizatori şi peste 30.000 de şoferi înregistraţi. Compania are peste 60 de angajaţi, fiind prezentă în peste 20 de oraşe din România În momentul de față, Clever înregistrează peste 4 milioane de cereri de transport lunar din partea pasagerilor.