Compania Construcții SA din Sibiu, cea care a fost desemnată să construiască terminalul aeroportului de la Ghimbav și care a oferit 30,58 milioane de euro, cu 25% sub prețul estimat de peste 40 de milioane de euro, are un istoric îndepărtat, iar pe „stiul nou” s-a confruntat cu scandaluri legate de întârzierea lucrărilor și de amânare a termenlor asumate în contractele semnate.
Compania a fost infiintat in anul 1950 sub denumirea de „Intreprinderea de Constructii a Sfatului Popular” Sibiu, avand ca obiect executarea de lucrari de constructii publice si civile, poduri, amenajari hidraulice, constructii industriale, rurale, studii si proiecte desfasurandu-si activitatea pe raza judetului Sibiu. In ianuarie 1951 denumirea intreprinderii se transforma in „TRCL Grup de santiere nr. 2 Constructii” extizindu-se activitatea si in judetele invecinate judetului Sibiu. In anul 1952 iau fiinta atelierele de lacatuserie, tinichigerie, mecanica si tamplarie pentru deservirea santierelor, atunci incheiindu-se si primul contract colectiv de munca.
La 1 iunie 1968 devine „Intreprinderea de Constructii-Montaj” a judetului Sibiu. ICMJ Sibiu isi organizeaza activitatea numai in judet si iau fiinta santierele: Medias, II Constructii Sibiu, III Constructii, IV Instalatii Sibiu, iar pentru deservire ia fiinta sectia Utilaj Transport Sibiu.
In anul 1975 fostul IRC trece la ICMJ luand fiinta santierul V Constructii cu trei loturi: constructii, instalatii si drumuri. La 27.02.1991 se infiinteaza ca societate comerciala pe actiuni prin legea 31/1990. Acum, compania este deținută de firma SINECON SRL, firma lui Ioan Tușinean, care a ajuns să dețină 95,4% din acțiuni. Acesta a vândut, în 2017, 51% din companie fondului american PHI Group, pentru suma de 15 milioane de dolari, potrivit unei raportări publicate de americani. Potrivit ministerului de Finanțe, în 2017, Construcții SA a avut o cifră de afaceri de 77,3 milioane de lei (circa 17 milioane de euro), cu un profit net de 1.686.829 lei (circa 360.000 euro).
Construcții SA are o serie de contracte cu autoritățile locale, atât din Sibiu cât și din alte județe, bazându-se pe prețul mic pe care îl oferă la licitații. Cu toate acestea, există contracte controversate, din cauza amânărilor pe care firma le solicită și care generează costuri mai mari decât dacă ar fi fost aleasă o firmă cu preț mai mare. Un exemplu în acest sens este contractul de modernizare a stadionului municipal din Sibiu, unde Construcții SA a solicitat de mai multe ori amânarea termenelor de finalizare, care au forțat echipa de fotbal locală să joace meciurile de „acasă” în alte județe.