Consiliul Județean Brașov a anunțat în această dimineață câștigătorul licitației estimată la aproximativ 40 de milioane de euro pentru construcția terminalului aeroportului de la Ghimbav. Licitația a fost lansată la începutul acestui an, iar la procedură s-au înscris patru companii: BOG’ART SRL București, CONSTRUCȚII SA Sibiu, KESZ CONSTRUCȚII ROMANIA SRL Cluj și PORR CONSTRUCT SRL București.
După cum a precizat președintele CJ Brașov, Adrian Veștea, oferta declarată câștigătoare în urma evaluărilor tehnice și financiare a fost cea a sibienilor de la Construcții SA. Compania a fost înființată în anul 1950 sub denumirea de „Întreprinderea de Constructii a Sfatului Popular” Sibiu, având ca obiect executarea de lucrari de constructii publice si civile, poduri, amenajari hidraulice, constructii industriale, rurale, studii și proiecte desfasurandu-si activitatea pe raza judetului Sibiu. „Am reușit să finalizăm procedura de ahciziție pentru acest proiect. Este un proces care a început încă de anul trecut. Doar pentru a pregăti caietul de sarcini a trebuit să pregătim o serie de adrese și să obținem avize de la mai multe instituții care vor activa in incita terminalului, SRI, Poliția de Frontieră, Vamă, precum și altele. Pentru a porni cu dreptul a trebuit să întocmim fluxuri care să fie avizate de aceste instituții. Ceea ce ne-am dorit a fost ca acest terminal să aibă o imagine reprezentativă pentru întreaga regiune, de aceea am conturat o soluție arhotecturală în conformitate cu așteptările”, a precizat președintele CJ Brașov, Adrian Veștea.
Sibienii mai au și alte lucrări pe șantierul aeroportului
În urma licitației, prețul pentru lucrare și proiectare a scăzut de la valoarea estimată de 184.671.650 lei, respectiv peste 40 de milioane de euro, la valoarea de 145.275.491,42 lei, cu tot cu TVA. Firma sibiană mai derulează și alte lucrări pe șantierul aeroportului, respectiv pentru proiectarea și execuția celor nouă obiecte în valoare de 28.594.034,30 lei fără TVA (34.026.900,82 lei cu TVA). Până joi este perioada de contestații, însă președintele CJ Brașov este optimist și speră că nu vor exista contestații, ținând cont că diferența a făcut-o prețul și practic nu ar exista motive de blocaj.
În ceea ce privește proiectul terminalului a fost agreată varianta mai puțin costisitoare, având în vedere că lucrarea este finanțată integral de către Consiliul Județean Brașov. Pentru această variantă s-au cerut avizele privind fluxurile de pasageri, de la instituțiile cu responsabilități în domeniu (SRI, Poliția de Frontieră și Direcția Vamală), iar acestea au fost obținute în baza planurilor finale ale terminalului, care relevă o suprafață desfășurată de 11.780 mp la care se adaugă o suprafață de 510 mp, reprezentând terase construite deschise și acoperite în afara perimetrului construit.
Varianta arhitecturală agreată pentru proiect
Terminalul va fi construit pe trei niveluri, subsol, parter și etaj, și va avea o arie desfăşurată de 11.780 mp şi o înălţime de 14.87 m. Acesta va asigura servicii aeroportuare la nivel optim pentru 720 de pasageri la orele de vârf (360 la „sosiri” şi 360 la „plecări”), iar construcția va fi realizată, astfel încât să poatpă fi extinsă. În conformitate cu detaliile din caietul de sarcini clădirea aerogării va avea fundaţii de beton armat, cu stâlpi şi grinzi metalice.
Sticlă antiefracție
Închiderea exterioară a terminalului se va face cu pereţi cortină cu geam termopan şi rame din profile de aluminiu, iar sticla va fi una antiefracţie. Pereţii cortină vor avea propria structură de rezistenţă, pentru a nu apărea probleme în timpul cutremurelor sau a vânturilor foarte puternice. Pentru pardoseli se va utiliza piatră naturală, iar pereţii interiori vor fi făcuţi din gips carton obişnuit în cea mai mare parte, sau din gips carton rezistent la umiditate sau rezistent la foc. Învelitoarea va f parţial din placă de beton armat cu straturi de termo şi hidro-izolaţie.
Durata lucrărilor este estimată la 9 luni, iar partea de proiectare va fi de 3 luni.