După ce în toamna anului trecut a fost refăcut carosabilul pe DN 1, de la intrarea în județ dinspre Azuga până la pasajul de la Predeal (înainte de intersecția cu DN 73A), în perioada următoare, lucrările vor continua spre municipiul Brașov.
După cum ne-a declarat Horia Stancu, șeful Secției de Drumuri Naționale Brașov, pe o lungime de aproximativ 8 kilometri, de la pasajul Predeal și până la Cotul Donului, carosabilul ar urma să fie refăcut integral și să fie turnat covor asfaltic. „Actualul strat de uzură va fi frezat și se va turna covor asfaltic, ținând cont că exstă degradări ale acestuia, iar cu timpul există riscul formării de gropi. Lucrările vor demara în perioada următoare, însă totul depinde și de vreme. Asfaltările se vor face pe tronsoane, pentru ca traficul să nu fie afectat foarte tare, iar restricțiile le vom anunța în timp util pentru ca șoferii să poate alege și rute ocolitoare”, a precizat Horia Stancu, șeful SDN Brașov.
Contract de peste 50 de milioane de lei pentru asfaltări
În vederea turnării de covoare asfaltice pe drumurile naționale care traversează Brașovul, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov a semnat la început de aprilie un contrac cu compania bucureșteană Viarom, în valoare de 52 milioane de lei cu TVA. Contractul va fi valabil pe o perioadă de trei ani și vor fi turnate covoare asfaltice pe o lungime de cel puțin 38 de km de drum, în acest an, în conformitate cu estimările drumarilor. Astfel de reparații capital ale carosabilului ar mai urma să fie executate și pe DN 13, în Pădurea Bogății, pe porțiunile unde carosabilul este mai degradat, dar și pe DN 73A, tronsonul Pârâul Rece – Râșnov.
75.000 de mp de plombe
Totodată, șeful SDN Brașov ne-a mai declarat că, recent, a fost semnat și contractul pentru întreținerea șoselelor naționale din județ, respectiv aplicarea de „plombe”, câștigător al licitației fiind firma brașoveană Morani. În total, ar urma să se execute astfel de reparații pe o suprafață de 75.000 de mp.