Economic, Stiri Brasov

Penny Market a contractat furnizori din județul Brașov pentru mărcile proprii

Retailerul Penny Market, activ pe piaţa locală pe segmentul de discount, are peste 450 de furnizori din România de la care provin mai mult de 70% din marfa de la raft.

„În prezent, avem o reţea ce include peste 450 de furnizori din România. Printre produsele de provenienţă românească de pe rafturile magazinelor noastre se regăsesc 50 de mărci proprii printre care PENNY, Boni, San Fabio, Hanul Boieresc şi Kristal Perle pentru următoarele categorii de produse alimentare: brânzeturi şi lactate, carne proaspătă, băuturi răcoritoare şi alcoolice, dulciuri şi snackuri, (…) detergenţi şi produse de curăţat (…)“, spun oficialii Penny Market.

Ei adaugă că în cazul a trei tipuri de carne – porc, pasăre şi vită – provenienţa este 100% românească.

„Decizia de a achiziţiona produse la nivel local face parte din strategia noastră de investiţii. Alegem să investim în produse româneşti pentru că am ajuns să cunoaştem dorinţele clienţilor noştri.“

În total, cinci dintre cei zece jucători din comerţul modern local au pariat pe mărci private româneşti, care aduc în prim-plan reţete de mult apuse sau care reiterează gustul copilăriei.

Aceste iniţiative vin în contextul în care circa 80% dintre români caută în mod special produsele româneşti când merg la cumpărături, arată cele mai recente studii. De altfel, cele mai multe dintre produsele ce poartă o marcă privată românească sunt realizate pe piaţa locală, unele chiar în fabrici de mici dimensiuni care îşi acoperă astfel volumele necesare de producţie. Există şi situaţii când retailerii colaborează cu nume mari din piaţă pentru mărcile lor private.

În perioada de boom economic a României, brandurile internaţionale erau cele care umpleau coşurile de cumpărături ale consumatorilor. În ultimii ani însă, afinitatea pentru „made in Romania“ a crescut, la fel şi nostalgia după gustul de altădată.

Mărcile private româneşti lansate de reţelele internaţionale – precum K Vreau din România (marcă privată a Kaufland), Cămara Noastră (Lidl) şi Gusturi Româneşti (Mega Image) – le aduc retailerilor vânzări anuale de 200-250 milioane de euro. Cel mai recent proiect a fost lansat de discounterul german Penny Market, compania punând pe piaţă brandul Hanul Boieresc. Acesta a fost lansat cu ocazia centenarului României şi a cuprins o gamă de 100 de produse.

„Cele 100 de produse aniversare au fost împărţite în mai multe categorii: mezeluri şi preparate din carne, brânzeturi, conserve, (…). Produse realizate după reţete originale de odinioară sau după reţete care nu au lipsit vreodată de pe mesele românilor în perioada sărbătorilor şi provin de la producători din mai multe judeţe din România precum Harghita, Mureş, Braşov, Neamţ, Alba, Vaslui şi Brăila“. Din totalul produselor de la rafturile magazinelor Penny Market, peste 70% provin de la furnizori din România, restul fiind mărci proprii sau internaţionale realizate în afara graniţelor ţării.

Ponderea produselor provenite de la furnizori locali în totalul ofertei a fost până recent un subiect tabu, însă în ultimii ani tot mai mulţi jucători au început să facă publice aceste date. Ponderea este de regulă valabilă în ceea ce priveşte totalul produselor de la raft, nu este însă echivalentă cu ponderea articolelor „made in România“ în cifra de afaceri a fiecărei companii.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*