Ministrul Trasporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat, astăzi, la Bran, că în cel mult trei săptămâni vrea ca constructorul DN73 să fie cu utilajele pe șantier sau va rezilia contractul. Cuc le-a transmis constructorilor că așteaptă managementul companiei, „cel străin, nu de aici, că veniți la Ministerul Transporturilor, nu la o firmă de doi lei. să avem o discuție pe contract”. „În caz contrar, vom rezilia contractul, iar timp de trei ani nu veți mai avea dreptul să participați la nicio licitație în Uniunea Europeană”, a mai spus Cuc.
Primarul Branului, Rareș Rădăcină, este primul ales social-democrat care s-a plâns de faptul că „băieții ăștia din străinătate câștigă licitația, dar după aia nu mai fac nimic; suntem bătaia de joc a străinilor în țara noastră”, a spus Rădăcină. A fost momentul în care ministrul Cuc a îmceput să turuie împotriva firmelor străine care au participat la licitații în România. „Băieții ăștia care vin cu laptopul și cu mapa în România, câștigă licitații și pe urmă își iau subcontractori români pe care nici măcar nu îi plătesc – sunt sătul de ei. O să le impun de acum să respecte termenele, să fie calitatea promisă și să fie plătiți subcontractorii din România, pentru că altfel au o problemă cu noi. NU mai avem firme românești care să preia astfel de contracte, mai este una singură, dar vom face noi firma noastră, antrepriza CNAIR, care va fi gata în iunie, după care vom avea dreptul să construim în cazul în care vom anula anumite contracte”, a mai spus Cuc. Potrivit legislației, în regie proprie va putea fi executat 20% din contract, dar nu mai mult de 100 de milioane de lei, a precizat, la rândul său, Narcis Neaga, directorul general al CNAIR.
Până în prezent, constructorul DN73, consorțiul AZVI SA – STRACO GRUP SRL – PIOMAR DEVELOPMENT SRL – TRACTEBEL ENGINEERING SA, a realizat 42% din lucrări, iar sumele plătite către acesta reprezintă 45% din valoarea contractului.