Grecii de la Jumbo intenționează să extindă clădirea Macro Mall pe care au cumpărat-o anul trecut, așteptând aprobarea Comisiei de Urbanism și Circulație în acest sens, aceasta urmând a avea loc în cursul acestei săptămâni.
Hipermarketul de jucării Jumbo, care a intrat pe piaţa românească în urmă cu cinci ani, a cumpărat în vara anului trecut primul mall al Brașovului – Macro Mall – pentru patru milioane de euro. Inițial, compania Ktenix Enterprises anunțase că scoate la vânzare clădirea cu șase milioane de euro.
Macro Mall este închis din 2012, după ce în toamna lui 2011 cei de la Ktenix Enterprises, deținuți de un off-shore înregistrat în Cipru, cumpăraseră clădirea cu un milion de euro de la fondul de investiții Carpathian pentru un milion de euro.
Carpathian a vândut în 2011 cu doar un milion de euro centrul comercial MacroMall Braşov, după ce îl achiziţionaseră cu 19 milioane de euro în 2006. MacroMall, care are o suprafaţă închiriabilă de peste 9.000 de metri pătraţi și o suprafață de 18.000 de metri pătrați, a fost deschis în 2005, în urma unor investiții de opt milioane de euro realizate de compania AWG Macro.
AWG Macro era deținută, potrivit ultimelor informații, de Alioșa Wagner, un cetățean german de origine română, și de olandezul Gerard Heinen, care controlează compania filipineză Neoart Corp, cea care a produs, printre altele, decorurile pentru filmul Jurassic Park al lui Steven Spielberg.
De altfel, la decorarea centrului comercial au fost folosite o parte din decorurile utilizate chiar în filmul Jurassic Park.
Grecii de la Jumbo a ajuns la afaceri de 400 milioane de lei în 2017, în creştere cu 50% faţă de anul anterior, şi are aproape 800 de angajaţi în cele nouă magazine pe care retailerul de jucării le are în prezent în România.
Specificul magazinelor Jumbo este dat de suprafaţa mare pe care se întind rafturile cu produse, cuprinsă între 7.000 şi 10.000 de metri pătraţi, dar care poate ajunge şi la 18.000 mp, mai mare decât un hipermarket alimentar, de exemplu.