Herbagetica, un business înfiinţat în 2010 în Braşov, care produce şi distribuie suplimente alimentare, a ajuns la afaceri de 20,4 milioane de lei în 2018, în creştere cu aproximativ 11% faţă de anul anterior. Planurile pentru anul acesta urmăresc o creştere de 15% a businessului şi noi angajări.
„Am lansat la începutul anului trecut cinci produse noi pe zona de urologie şi vitamine şi minerale. Ne-am propus o creştere de 15% (în 2019), mărirea echipei de promovare şi continuarea dezvoltării de produse inovatoare”, a spus Marius Bradea, manager naţional de vânzări al Herbagetica.
Circa 3% din producţie merge la export, în ţări precum Moldova, Marea Britanie, Italia, Grecia, însă principala piaţă pentru dezvoltare este cea românească, produsele companiei ajungând în peste 2.000 de farmacii şi în retailerul Auchan. Herbagetica realizează local producţia celor peste 65 de produse din portofoliu într-o fabrică din Braşov deţinută de Anca Scutaru, în care lucrează peste 70 de angajaţi.
Piaţa suplimentelor alimentare a devenit din ce în ce mai atractivă pentru antreprenorii români, dar şi pentru companiile internaţionale cu prezenţă pe piaţa locală, care şi-au mărit portofoliul de produse eliberate fără reţetă (OTC), inclusiv cel de suplimente alimentare.
„În continuare nu abordăm acest canal de promovare extrem de conglomerat, pentru că ne dorim în primă fază să ne asigurăm că produsele noastre vor fi disponibile în minim 90% din totalul retailerilor din piaţă”, a mai spus Marius Bradea. În contextul unei vieţi agitate, românii îşi doresc un stil de viaţă mai sănătos, apelând la suplimente alimentare, spun specialiştii companiei de cercetare Euromonitor. Piaţa de suplimente alimentare este estimată la 200 mil. euro anual.
„Piaţa este în continuă creştere, estimăm că şi în acest an cererea de produse va creşte cu minim 10% faţă de 2018. Din ce în ce mai mulţi consumatori apelează la produsele naturale. Piaţa din România a fost invadată de producători noi şi de aici competiţia este mult mai mare”, a mai spus Bradea.