Instituțiile de învățământ sunt conștiente de faptul că absolvenii își găsesc tot mai greu joburi care să corespundă competențelor dobândite în facultate, însă nu au reușit să își coreleze programa la piața muncii și la realitățile economice. Mai bine de jumătate dintre români (53,42%) aleg pentru prina angajare joburi în vânzări (18,7%), producție (11,8%), industria ospitalieră (9,09%), servicii exernalizate (call-center – 6,34%) sau lucrează într-un procent de 6,49% pe poziții de muncitori necalificați.
România se află pe locul trei în lume în ceea ce privește deficitul de personal (72%), confruntându-se cu o situație dificilă pe piața muncii, potrivit unui studiu Manpower.
„Viitorul pe piata muncii nu arată tocmai bine. Scăderea natalității, ieșirea la pensie, migrația vor face ca România să aibă de suferit în următorii ani, iar criza forței de muncă s-ar putea adânci. Pentru a evita o tragedie, sistemul de educație trebuie regândit, conectat la realitatea economică. De asemenea, statul român ar trebui sa investeasca într-un program de sprjin financiar pentru firmele care se implică și care angajează forța de muncă tânără. Pentru a rezolva criza forței de munca, companiile ar trebui să fie pregătite să investească mai mult în formarea angajaților și în ideile lor”, a declarat Daniel Mereuță, director general Optima, firmă românească de outsourcing,conform wall-street.ro.
Optima îi ajută pe tinerii din Brașov și Iași să își stabilească obiectivele de carieră și îi antrenează în marketing și în vânzări, compania investind în tinerii aflați la început de drum, dar și în persoane care nu și-au definit încă traseul profesional.
„Pe lângă asumarea unui model educațional intern, scopul companiei noastre este acela de a crea un mediu intraprenorial care să genereze inovație pentru dezvoltare. Susținem ideile și investim în tinerii cu potențial, iar secretul pentru a avea succes, este să știi să te adaptezi constat la contextul pieței. Suntem conștienți că acumularea unei experiențe profesionale este principalul obiectiv pe care îl au tinerii, în momentul de start al carierei lor și principalul declanșator al deciziei de angajare. Tocmai din acest motiv, venim în sprijinul tinerilor cu un program de traininguri gratuite pe care le oferim în afara companiei, oricui dorește să aprofundeze sau să învețe ceva nou, în special în zona de sales și marketing aplicat. Credem că este de datoria noastră să începem să fim proactivi în pregătirea viitorilor colegi și să punem umărul la reducerea decalajului între ceea ce își doresc angajatorii și oferta de compețente existentă în piață”, a precizat Daniel Mereuta.
Optima a înregistrat o creștere de 35% a cifrei de afaceri în 2018, devoltarea bazându-se pe noi proiecte cu clienți existenți, dar și pe noi parteneriate. În momentul de față, în echipele din București, Iași și Brașov fac parte 400 de persoane care pot genera un input consistent din punct de vedere al inovației.