Compaia brașoveană Prodlacta a terminat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 99 mil. lei (peste 21 milioane de euro), în creştere cu 5% faţă de anul precedent, arată ultimul raport de pe bursă al companiei.
Cea mai mare pondere în cifra de afaceri a companiei o are categoria de lactate proaspete (31%), urmată de unt (24%) şi de alte mărfuri şi servicii (24%), conform sursei citate.
„Principalele obiective pentru anul 2018 au fost consolidarea departamentului logistic, asigurarea suportului logistic pentru dezvoltarea pe retail în Bucureşti, Ploieşti, Piteşti, Iaşi, Bacău şi Constanţa şi extinderea în reţelele de comerţ modern, dar şi dezvoltarea distribuţiei proprii”, se arată în raportul citat.
Anul trecut, compania a încheiat un contract cu operatorul logistic Whiteland Logistic care a asigurat distribuţia produselor în marile reţele din ţară.
Însă compania a trecut pe pierdere netă, cu 688.000 de lei, faţă de un profit net de 1,45 de milioane de lei în anul precedent. În 2018, compania care deţine o fabrică în Braşov a achiziţionat peste 310.000 hectolitri de lapte, în scădere cu aproape 3% faţă de anul precedent. Prodlacta lucrează cu 91 de ferme, 12 asociaţii, 15 centre de colectare a laptelui, din care 5 centre proprii, se arată în raportul citat.
Exporturile companiei s-au situat la aproximativ acelaşi nivel cu cel din anul anterior. Astfel, compania a exportat produse lactate în valoare de peste 31 de milioane de lei.