Românii susțin faptul că își doresc să aibă propria lor afacere într-un procentaj de 63%, dintre aceștia 72% fiind bărbați, 77% tineri între 18 și 23 de ani, iar 75% adulți între 24 și 38 de ani.
A fi independent înseamă a nu depinde financiar de altcineva pentru 8 din 10 români, în timp ce 77% asociază acest concept cu posibilitatea de a face lucrurile pe care și le doresc, de a-și împlini pasiunie, conform studiului iSense Modern Consumer Trends Tracker, care este desfășurat anual de iSense Soluțions, o companie de cercetare de piață.
Independența se referă la posibilitatea de a face ceea ce își doresc și de a-și împlini pasiunile pentru majoritatea persoanelor cu vârsta între 55 și 65 de ani, respectiv 88%, în cazul tinerilor de 18 până la 23 de ani procentajul ridicându-se doar la 56%, conform profit.ro.
Pentru 57% dintre români, a fi independent înseamnă să reușești pe cont propriu, din acest procentaj 63% sunt femei și doar 37% bărbați. De asemenea, din procentul celor care consideră că reușita pe cont propriu este echivalentul independenței, 62% sunt tineri cu vârsa între 18-23 de ani.
Independența ține de posibilitatea de a fi liber profesionist și a munci în momentul în care dorești pentru aproximativ 3 din 10 persoane din mediul urban, 40% dintre acestea fiind persoane cu vârsta între 39 și 54 de ani. Pentru 21% dintre tineri cu vârsta între 18 și 23 de ani a fi independent înseamnă să locuiești singur.
Chiar dacă 66% dintre ngajații din România lucreză integral de la sediul companiei, 15% dintre aceștia au posibilitatea de a lucra periodic de acasă, în timp ce 19% își desfășoară constant activitatea de acasă sau din alte locuri decât sediul companiei. Printre avantajele pe care cei care lucrează de acasă le identifică se numără libertatea de a-și face programul cum își doresc pentru 61% și faptul că 55% par să se poată concentra mai bine.