Tichetele de vacanţă au schimbat planurile turiştilor români care încep să caute vacanţe în ţară. „Cererea pentru vacanţe în România s-a triplat în luna ianuarie faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.“
România va fi destinaţia vedetă a acestui an, cererea pentru pachetele pe litoral, dar şi în staţiunile balneare fiind în creştere, stimulată şi de acordarea voucherelor de vacanţă, susţine Cristian Pandel, proprietarul agenţiei de turism Christian Tour, unul din cei mai mari jucători de pe piaţă.
„Cererea pentru vacanţe în România s-a triplat în ianuarie faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, mulţi dintre cei care şi-au achiziţionat pachete turistice prezentându-se în agenţii cu tichete de vacanţă. România este una dintre cele mai căutate destinaţii pentru vara anului 2019“, a spus Cristian Pandel.
El precizează că în afară de cererea pentru litoral, a crescut foarte mult zona balneară, unde investiţiile făcute în unităţi de cazare şi în servicii atrag tot mai mulţi turişti. „Acordarea tichetelor de vacanţă a fost şi este o măsură foarte bună pentru turismul intern. Coroborată cu dorinţa tot mai mare a românilor de a călători, ne aşteptăm ca efectul să fie o creştere exponenţială a solicitărilor de vacanţe în România. De altfel, cred că România va fi destinaţia vedetă a acestui an“.
De anul trecut, angajatorii din sectorul public au fost obligaţi să acorde bugetarilor vouchere de vacanţă. Peste 1,2 milioane de bugetari din România au primit aceste vouchere de vacanţă în valoare de 1.450 lei, echivalentul unui salariu minim brut pe economie aferent anului 2017, tichete care sunt valabile pe teritoriul României pentru achiziţia de servicii de turism. Operatorii din turism de pe piaţa locală şi-au rotunjit astfel veniturile, costul statului cu voucherele de vacanţă ajungând la 1,7 miliarde de lei în total. Guvernul a decis să acorde aceste vouchere de vacanţă şi în 2019 dar şi în 2020. Agenţiile de turism dar şi proprietarii de unităţi de cazare susţineau anul trecut că aceste produse au susţinut creşterea business-ului şi au stimulat cererea pentru destinaţiile interne de vacanţă.
În ianuarie, structurile de cazare din ţară au atras 619.000 de români, în creştere cu 7,8% faţă de luna similară a anului anterior, arată cele mai recente date de la Statistică.
Vizitatorii români au petrecut aproape 1,2 milioane de nopţi în unităţile turistice (în medie două nopţi) în prima lună din acest an, în creştere cu 18% faţă de ianuarie anul trecut.
Cei mai mulţi români (20% din total) s-au cazat în Bucureşti, unde cea mai mare parte a traficului este generată în interes de muncă/afaceri, în timp ce Braşov a atras circa 19% din traficul total.
Numărul vizitatorilor străini care s-au cazat în hotelurile, pensiunile sau vilele din ţară s-a ridicat 139.000 de persoane, faţă de 149.000 de persoane în ianuarie 2018, arată aceiaşi sursă.
Turiştii pot rezerva direct vacanţa la unităţile de cazare din ţară sau pot achiziţiona un pachet prin agenţiile de turism. Cele mai mari agenţii de turism vând pachete şi în destinaţii interne, deşi în continuare „grosul“ veniturilor este asigurat de segmentul de outgoing (trimitere români în străinătate). Agenţia de turism Christian Tour, cel mai mare touroperator de chartere de pe piaţa locală, estimează că în acest an va atinge pragul de 100 de milioane de euro vânzări, după ce anul trecut a ajuns la o cifră de vânzări de 85 de milioane de euro.
În România, businessul total al agenţiilor de turism se ridică la aproape 4 miliarde de lei, potrivit ultimelor date disponibile.