Stiri Brasov, Turism

Un brașovean a trimis anul trecut în vacanță peste 2.500 de oameni și a avut încasări de 12 milioane de lei

Agenţia de turism „Călătoreşte cu Dragoş”, un business înfiinţat în 2007, dar care din 2016 şi-a schimbat identitatea şi numele, a finalizat anul trecut cu un business de 12 milioane de lei și se așteaptă ca anul acesta să crească cu un procent de 10 – 15%.

„Anul trecut am trimis în vacanță aproape 2.500 de persoane și am cumpărat bilete de avion pentru alte 2.500. Majoritatea clienților noștri sunt români. Avem destul de puțini turiști străini, deoarece încă nu ne intereseaza partea de incoming. Poate după inaugurarea aeroportului din Brașov vom dezvolta și această ramură”, a declarant Dragoș Verșanu, cel care dă numele agenției.

Anul trecut cea mai scumpă vacanță vândută de agenția brașoveană a fost în valoare de 9.000 de euro. „Două persoane au plătit această sumă pentru o vacanță de două zile în Veneția, pentru cazare, mese și alte activități”, mai spune Dragoș.

Compania verifică destinațiile pe le recomandă turiștilor, investind sume considerabile în acest lucru. „Verificarea destinațiilor și a locațiilor este una din cele mai mari investiții pe care le facem anual. Și eu, și colegii mei, mergem anual în cel puțin două destinații fiecare pentru a putea acoperi parțial destinațiile pe care le ofertăm. In perioada aceasta, cele mai multe cereri sunt pentru vacanțele de vară, pentru Turcia, Bulgaria, Grecia”.

 

„Nu există locuri urâte”

 

Dragoș Verșanu spune că anul acesta piața turismului se arată stabilă și într-o ușoară creștere, la fel ca în ultimii ani. „În turism e ușor să vezi trendul. Dacă crește nivelul de trai și în lume este stabilitate politică, crește și turismul. Dacă apar atentate sau conflicte, o parte din potențialii turiști nu vor să iasă din zona de confort și preferă să nu călătoreasă”.

Unul dintre punctele tari ale agenției lui Dragoș este că face recomandări de vacanțe personalizate. „Nu există recomandări generale tocmai pentru că oamenii sunt foarte diferiți. Nu i-aș recomanda niciodată unui turist căruia îi place marea să meargă la munte sau invers. Important este să găsești vacanța potrivită pentru fiecare. Nu există locuri urâte. Există doar percepții diferite. A călători, după mine, înseamnă a vedea frumosul din fiecare destinație și a nu face comparație niciodată. Normal că nu poate fi în America așa cum este în Asia, la Polul Nord cum e la ecuator etc. Cel mai important este ca fiecare să ajungă acolo unde se regăsește cel mai bine. Atunci poate avea o vacanță reușită”, mai spune antreprenorul.

 

A început cu un site

 

Dragoş Versanu este un informa­tician care a decis să aibă propria agenţie de turism în 2006.  „Am avut ocazia în ultimul an de facultate să lucrez într-un hotel din Braşov, îl manageriam şi îl ad­minis­tram. La un moment dat a trebuit să orga­nizez un eve­niment de prezentare pentru hotelurile din Antalya. Veneau hotelierii de acolo şi îşi prezentau ofertele şi colaborând cu agenţia Alibaba am fost invitat la eveniment. Fascinat de ce înseamnă agenţie de turism, am vrut să îmi deschid şi eu una şi am făcut-o.“

Fiind deja informatician a început să creeze şi să deschidă site-ul companiei (care până în 2016 se numea Travel Expert), prin care a început să promoveze destinaţii turistice din Turcia, Grecia şi Bulgaria.

În 2007 site-ul a început să înregistreze cereri de oferte, dar erau cel mult cinci cereri pe zi. „Abia în 2009 înregistram peste 100 de cereri de oferte pe zi, dar din cauză că nu eram cunoscuţi lumea nu avea încredere în brand şi pierdeam aproximativ 70% din clienţi. În momentul în care le spuneam că trebuie să transfere banii într-un cont al unei bănci îmi închideau telefonul.“

Travel Expert a avut sediul în Piatra Neamţ până în 2011, când fondatorul busi­nessului s-a mutat în Braşov şi a mutat şi se­diul tot acolo.  A urmat apoi rebranduirea busi­nessului, astfel că Dragoş Mihai Versa­nu a apelat la un specialist în branding care l-a ajutat să schimbe şi logo-ul şi numele agenţiei. „Cei care plecau în vacanţe prin agenţia noastră ne recomandau, dar nu ştiau să spună care este numele companiei şi mereu spuneau că îl sună pe Dragoş sau că trebuie să vorbească cu Dragoş pentru o vacanţă. Aşa a rămas numele «Călătoreşte cu Dragoş»“.

 

 

 

 

 

 

 

 

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*