În ingredientele rețetei de succes a celui mai cunoscut pub din Brașov, Deane’s Irish Pub & Grill, se regăsesc evenimente multe și dese, respectul oferit angajaților și înțelegerea specificului localului. În urmă cu 4 ani, aceștia s-au extins în Cluj, iar în momentul de față ocupă locul 4 pe TripAdvisor.
Deane’s Irish Pub & Grill a fost deschis în 2002 de către irlandezul Haydn Deane stabilit în Brașov, care este în continuare proprietarul localului, iar din anul 2011 a fost preluat de Camelia Petre, aceasta ocupându-se de administrare. Business-ul a ajuns să se dezvolte din 2012, când cei care îl administrau au înțeles ce anume își doresc oaspeții, după cum îi numesc aceștia. „În 2012 aveam 12 angajați și în medie localul făcea în jur de 80.000 – 100.000 de lei pe lună. La sfârșitul acelui an am început să dezvoltăm buisness-ul și să pregățim staff-ul, pentru că am înțeles care sunt cerințele oaspeților noștri. Acum avem 30 de angajați și cifra de afaceri de aproximativ 350.000 – 400.000 de lei pe lună”, povestește reprezentantul Deane’s Ștefan Gleveșanu.
Respectul oferit angajaților, benefic în afacere
Succesul localului pare a fi corelat cu respectul oferit angajaților, deoarece aceștia sunt cei care fac oaspeții să se simtă printre prieteni. Mai apoi, evenimentele pe care Deane’s le-a organizat de-a lungul timpului sunt cele care-i fac pe oameni să se întoarcă în local. „Dacă oferi respect angajaților aceștia îi vor face pe oaspeți să se simtă și ei la rândul lor respectați. Chiar am avut o ședință cu angajații în care le-am cerut să îmi spună fiecare 3-4 motive pentru care ei cred că oaspeții ne trec pragul. Toți au spus că specificul este important. În plus, atmosfera este faină, muzica bună, iar produsele sunt de calitate”, afirmă Ștefan.
Trebuie să înțelegi specificul localului
Pe lângă ceea ce oferi oamenilor, pentru a reuși să-ți dezvolți afacerea trebuie să întelegi foarte bine ce specific ai, cărui public te adresezi și în primul rând ce își dorește acesta de la un irish pub. „În România sunt foarte multe localuri care nu își înteleg rolul. Deane’s este unul cu specific irlandez, deci principalele produse pe care le vinzi ar trebui să fie bere și whisky, pentru că acestea se consumă foarte mult în Irlanda. Noi nu avem clienți, ci oaspeți. Trebuie să le creezi acestora o amintire, să aibă motive să se întoarcă în locul pe care îl administrezi și să se gândească prima oară la el atunci când decid unde anume să-și bea berea”, spune Ștefan.
În plus, faptul că în fiecare zi din săptămână există un eveniment în local le oferă clienților o gamă variantă de activițăți la care pot particip. De asemenea, pozitionarea pe Strada Republicii este favorabilă afacerii. „Marți este seară de karaoke, miercuri avem Pub Quizz, iar joi evenimente. Ne-au trecut pragul formații precum Direcția 5 sau Proconsul. Nici Vineri și sâmbătă nu luăm pauză, ci le oferit oaspeților noștri petrecere cu DJ. De un an am lansat duminică un proiect care se numeste Acoustic Sunday, când aducem formații precum The Mono Jacks, Mr. Jurjak și Byron. Vara ne bazăm foarte mult pe turiști, ponderea fiind de 80%, în timp ce iarna localnicii aleg să vină aici pentru atmosferă și datorită evenimentelor”, susține Ștefan.
Pub Quizz, cel mai îndrăgit eveniment
Evenimentul pe care oamenii îl îndrăgesc cel mai mult este Pub Quizz-ul, la fiecare ediție participând cel puțin 100 de persoane. De asemenea, celelalte evenimente sunt în proporție de 80% sold-out. În cazul în care o persoană a avut o neplăcere, cei de la Deane’s au încercat să o remedieze. „Întotdeauna am fost corecți cu fiecare om care a intrat în local. Dacă a fost vreun caz nefericit, mereu am încercat să remediem problema, să ștergem experiența negativă și să îi oferim persoanei în cauză una plăcută. Este foarte mult de muncă și un pub ca acesta este greu de administrat, dar suntem foarte mulțumiți de ceea ce am reușit să facem până acum”, povestește zâmbind Ștefan.
Aceștia colaborează cu Tuborg în cazul berii guinness, care este cu siguranța preferata clienților, ea fiind întotdeauna proaspătă, datorită faptului că se consumă în cantități mari. „Pe partea de bucătărie lucrăm cu Selgros și Metro, dar și cu producători locali, iar în ceea ce privește alcoolul, colaborăm cu doi distribuitori brașoveni, Amigo și Pro Soft. Berea guinness provine de la Tuborg, iar vinurile de la DCP Horeca, Brașov. Prețurile sunt calculate în așa fel încât să ne putem remunera angajații, să plătim chiria și furnizorii și să ne putem dezvolta în continuare”, afirmă Ștefan.
La Deane’s, St. Patrick’s Day va dura o săptămână
Începând de mâine, Deane’s oferă clienților un eveniment special organizat de St. Patrick’s Day, care va începe la ora 20.00 și se va termina luni dimineața, la 2.00. În plus, trecătorii de pe Republicii vor primi gratuit un shot de whisky irlandez și un bănuț de ciocolată. „Avem pregătiți 20 de litri de whisky care urmează să fie oferiți trecătorilor și la intrarea în locație vor fi un pitic și două hostesse care vor binedispune oamenii. Oaspeții vor primi bere verde, locația va fi redecorată de sărbătoare, iar 2 polonezi vor cânta la chitară și fluier muzică irish”, încheie Ștefan.
Pub-ul din Cluj, locul 4 pe TripAdvisor
În 2015, aceștia s-au extins la Cluj, deschizând O’Peter’s Irish Pub, numele amintind de asociata Camelia Petre. De administrarea localului se ocupă Traian Nicolau, pub-ul având același meniu, clienții plătind cu 3% mai mult, deoacere și salariile din Cluj sunt mai mari. „Unul dintre cei mai talentați barmani din România, Traian Nicolau, îl administrează și putem spune că este un real succes. Suntem pe locul 4 pe TripAdvisor în Cluj, ceea ce este foarte neobișnuit pentru un pub. Nu organizăm evenimente în acea locație însă, pentru că spațiul este compartimentat, dar oaspeții se întorc întotdeauna cu zâmbetul pe buze”, spune Ștefan.