Brandul Pep&Pepper este dezvoltat de antreprenorii locali care au şi franciza Salad Box, dar şi alte businessuri în domeniul restaurantelor precum Taksim sau Resto Aperto.
„Povestea noastră a început în 2016, mai exact în luna august, când a fost deschisă prima unitate Pep&Pepper în Bucureşti, în centrul comercial Băneasa Shopping City. Totul a pornit de la găsirea unei alternative de restaurant care oferă opţiuni echilibrate şi sănătoase, faţă de oferta din zona de food care se regăsescă în malluri în 2016“, spune Dragoş Mihail, chief operation officer Pep&Pepper. Businessul este parte a Sterling Cruise Group, care alături de Pep&Pepper operează franciza Salad Box şi a dezvoltat mai multe branduri proprii în portofoliu precum Taksim sau Resto Aperto.
Salad Box este unul dintre cele mai cunoscute branduri de restaurante de pe piaţa locală, care între timp s-a extins în sistem de franciză pe mai multe pieţe din lume. Cu circa 60 de unităţi, cifra de afaceri totală a businessului este de circa 30 mil. euro, conform datelor comunicate anterior de companie. Între timp, antreprenorii care au lansat businessul Salad Box au dezvoltat şi alte concepte.
„Într-o perioadă în care alimentaţia corectă este ignorată de mulţi dintre noi, în mare parte din criză de timp, ne-am dorit să aducem prin locaţiile Pep&Pepper o variantă de alimentaţie echilibrată (…). Marinarea cărnii folosind 14 tipuri de condimente, gătitul home-style (doar la comandă, în tigaie separată pentru fiecare client în parte) şi varietatea mare de produse oferită de restaurantele Pep&Pepper reprezintă valori care ne diferenţiază în acest moment de competitori.“ La circa doi ani şi jumătate de la lansarea brandului, reţeaua Pep&Pepper numără şapte restaurante dintre care cinci în Bucureşti şi câte unul în Cluj-Napoca şi Constanţa. Mai mult, sunt în deschidere alte două unităţi în sistem de franciză în Galaţi şi Sibiu, în centrele comerciale din cele două oraşe. Modelul de dezvoltare în franciză nu este unul nou pentru grup dat fiind că şi în cazul Salad Box tot pe asta s-a mizat.
„Pentru 2019, am ales expansiunea în sistem de franciză pentru că noi credem foarte mult în prezenţa antreprenorului local în business, zi de zi. Aceasta va aduce performanţe mai bune decât operarea la distanţă. Ne-am împărţit bine şi rolurile, noi rămânem cu partea de dezvoltare produs, tehnologii şi marketing, iar partenerul local se ocupă de managementul operaţional de zi cu zi şi optimizarea tuturor indicatorilor de performanţă pe locaţii.“
În anul 2018 nu au fost deschise unităţi noi, antreprenorul şi-a concentrat atenţia pe deschiderea unităţii proprii de producţie.
„Ne-am dorit acest lucru înainte de a începe extinderea la nivel naţional, în regim de franciză, pentru a transfera această siguranţă şi către partenerii noştri francizati.“ De fapt, spune Dragoş Mihai, acesta a fost planul de la bun început din 2016. Tot anul trecut, în primăvară, compania a închis restaurantul Pep&Pepper din Mega Mall, considerentul principal fiind acela că opera într-un spaţiu mult prea mare (aproximativ 300 mp) pentru necesităţile brandului. „Locaţia respectivă genera costuri operaţionale lunare care nu erau susţinute de potenţialul de vânzare. În acest moment am reuşit să facem fine tuning conceptului şi să ne definim suprafaţa de care avem nevoie: funcţionam optim şi performant în 70-80 mp.“
Încă de la început, modelul de business a funcţionat în food courturile din malluri; dar executivul român spune că nu exclude şi alte formate dacă apar oportunităţi în zone stradale cu potenţial. „Însă locaţiile stradale le vom testa întâi noi şi apoi le vom aplica şi la franciză; momentam proiectul de franciză vizează modelul dovedit de către noi, şi anume locaţiile tipice de mall.“
Ca suprafeţe, o unitate Pep&Pepper necesită minimum 60-65 mp în malluri şi minimum 150-200 mp pentru locaţiile stradale, având în vedere că la cele din urmă va trebui să asigure şi zona de mese şi facilităţile pentru clienţi.
„Proiectul de franciză l-am lansat în 2018, la finalul anului. Avem gata unitatea de producţie care ne permite scalarea business-ului şi păstrarea constanţei în business. În acest moment sunt deja semnate trei locaţii în sistem de franciză, mai exact două la Sibiu şi una la Galaţi şi se vor deschide în centrele comerciale aglomerate din oraş.“
Pentru 2019, compania îşi propune încă 4 noi deschideri în franciză, şi doreşte acoperirea oraşelor cu peste 200.000 de locuitori, de unde există şi interes pentru dezvoltare din partea partenerilor. „Aici avem acces şi la spaţii premium în centrele comerciale aglomerate. Focusul nostru este pe expansiunea în oraşele Braşov, Craiova, Timişoara, Oradea şi Iaşi.“
Investiţia într-un restaurant Pep&Pepper este de 80.000-120.000 de euro în funcţie de suprafaţă şi de stadiul în care se află spaţiul în momentul preluării.
Această sumă include întreg capitalul de lucru necesar unui partener pentru a demara businessul, respectiv taxa de franciză, cheltuielile de amenajare şi dotare a spaţiului cu echipamentele necesare de lucru şi mobilier, software şi hardware, cheltuieli de training personal, fond de marfă iniţial, campanie de marketing de lansare şi de asemenea capitalul circulant de lucru pentru primele luni operaţionale.
Partenerul francizat are de plătiti şi o redevenţă lunară de 5% din cifra de afaceri. Nu există contribuţie la bugetul de marketing naţional, însă partenerul va aloca anual 1,5% din cifra sa de afaceri, pentru promovarea business-ului la nivel local.