Săptămâna aceasta a fost predat, către Serviciul Achiziții Publice, caietul de sarcini pentru lansarea licitației în vederea achiziționării a 32 de autobuze electrice, a 20 de autobuze electric-hibrid și a 13 stații de încărcare. Acest proiect se derulează cu o finanțare nerambursabilă de la Agenția Fondului de Mediu, în valoare de 109.600.000 de lei, contribuția municipalității fiind de 27.550.000 lei. În perioada următoare, după ce serviciul de specialitate va pregăti documentele aferente licitației, acestea vor fi trimise pentru verificare către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), după care anunțul va fi postat pe SICAP.
,,Zilele acestea am finalizat caietul de sarcini pentru achiziția a 52 de mijloace de transport ecologice și a 13 stații de încărcare rapidă. A fost un efort considerabil, atât al colegilor din Primăria Brașov, cât și a celor de la RATBV, în elaborarea acestei documentații, în special în ceea ce privește cerințele și criteriile de atribuire, având în vedere faptul că în România nu există o experiență foarte mare în achiziția acestor tipuri de autobuze – au fost achiziționate doar câteva autobuze electrice și nici unul de tip hibrid. Am fost nevoiți să studiem achizițiile din alte țări din Uniunea Europeană, pentru a ne asigura că mijloacele de transport pe care le vom cumpăra vor da maximum de randament. Sper ca în perioada următoare, Serviciul de Achiziții Publice să finalizeze documentația necesară lansării licitației și să putem posta anunțul de achiziție. După cum ne-am angajat și în Planul privind calitatea aerului, dar și în PMUD și în SIDU, până în 2023 ne propunem ca transportul în comun ecologic să devină principala modalitate de mișcare în Brașov. Pe lângă această achiziție, municipalitatea a mai depus un proiect pentru obținerea unei finanțări nerambursabile de la UE, prin POR, aflat în faza de evaluare, pentru achiziția a 25 de troleibuze articulate (18 m) și 10 autobuze hibrid. La aceastea se adaugă și proiectele cu finanțare nerambursabilă de la UE, derulate în parteneriat cu MDRAP, pentru achiziția a 26 de troleibuze articulate (18 m), a 12 autobuze electrice de 18 m și a 8 autobuze electrice de 12 m. Dacă ținem cont și de celelalte investiții în sistemul de transport cum ar fi: benzi dedicate, construire Park&Ride, construire terminal Gară, cu siguranță ne vom atinge obiectivul asumat, iar în 2023, Brașovul va dispune de cel mai performant și ecologic sistem de transport în comun”, a declarat primarul George Scripcaru.
Autobuze electrice – 32 de autobuze
– lungime – 12 metri;
– tip solo (nearticulate);
– cu planșeu jos (podea coborâtă);
– facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă;
– durata de utilizare fără reparație generală de minim 8 ani;
– durata de utilizare a bateriilor electrice de minim 5 ani;
– autonomie de minim 200 km;
– bateriile electrice vor permite o încărcare rapidă (2-10 minute) și o încărcare lentă (maxim 6 ore);
– liniile pe care vor circula: 9, 15, 22, 23B, 29, 32, 34, 36, 53.
Autobuze electric-hibrid – 20 de autobuze
– lungime – 18 metri, articulate;
– cu planșeu jos (podea coborâtă);
– facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă;
– durata de utilizare fără reparație generală de minim 8 ani;
– durata de utilizare a bateriilor electrice de minim 5 ani;
– bateriile electrice vor permite o încărcare rapidă (2-10 minute) și o încărcare lentă (maxim 6 ore);
– liniile pe care vor circula: 17, 21, 23.