Producătorul de componente auto Preh România, furnizor pentru Porsche, Mercedes, Audi sau BMW, şi-a bugetat pentru acest an investiţii de 20 milioane de euro pentru achiziţionarea de mijloace de producţie noi, dar şi pentru dezvoltarea unui centru de logistică.
Anul trecut, Preh România a investit 23 milioane euro în utilaje şi linii speciale, în vederea creşterii capacităţii de producţie. Preh România a finalizat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 221 de milioane de euro.
La fabrica Preh din localitatea Ghimbav, judeţul Braşov, sunt produse comutatoare multifuncţionale pentru volan, comutatoare bloc lumini, sisteme de control ale climei şi elemente de comandă din consola centrală a automobilelor pentru BMW, Volkswagen, Porsche, Skoda, Seat, Audi şi Mercedes. În primul trimestru din 2017, Preh România a deschis un centru de servicii software şi hardware la Iaşi, unde produce „componente electronice inovatoare pentru sistemele de operare din interiorul autovehiculelor“.
„Anul 2018 a avut o creştere uşoară a comenzilor relativ cu estimările din faza de buget, însă 2019 credem că va fi un an provocator. Mediile economic şi politic sunt momentan destul de volatile“, a declarat Mihaela Forgaciu, general manager şi administrator Preh România.
Compania dispune la Ghimbav de o suprafaţă de producţie şi depozitare de peste 10.000 mp, la care s-a adăugat în urmă cu trei o nouă unitate de 13.000 mp, destinată producţiei de circuite electronice (Surface Mount Technology – maşini automate de populat plăci cu componente electronice), potrivit unor informaţii furnizate anterior de oficialii Preh România.
Compania avea la finalul anului trecut 1.700 de angajaţi, însă vrea să ajungă anul acesta la 2.050. Preh caută atât operatori producţie, tehnicieni mentenanţă, ingineri de proces, logisticieni, cât şi dezvoltatori de hardware şi software pentru centrele din Braşov şi Iaşi. Compania deţine o fabrică de componente auto în localitatea Ghimbav, judeţul Braşov şi centre de servicii software şi hardware la Iaşi şi Braşov.
Oficialii companiei au spus că piaţa auto se află sub spectrul nesiguranţei consumatorului, cauzată de scandalul Dieselgate şi de adoptarea noilor standarde WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) referitoare la consum, emisii şi eficienţa autovehiculelor.