După ce în trecut, așa cum a relatat atunci Profit.ro, Guvernul s-a gândit să apeleze la preoți pentru a-i convinge pe țărani să intre în asociații de producători și cooperative, acum, guvernanții vor să apeleze la Biserică și în campania viitoare de informare a românilor cu privire la adoptarea monedei euro.
Conform Planului național de adoptare a monedei euro, obținut de Profit.ro, înainte cu aproximativ 12 luni de data țintă de aderare a monedei euro, deci în 2023 cel mai târziu, autoritățile vor lansa o campanie de informare a publicului larg. Campania va avea ca obiectiv ”informarea corespunzătoare a publicului larg pentru a asigura un proces lin de trecere la noua monedă și menținerea unei percepții echilibrate asupra beneficiilor/costurilor acestui proces”. Printre activitățile prevăzute a se desfășura în campanie sunt informarea publicului privind rata și mecanismele de conversie a prețurilor, salariilor și pensiilor, diseminarea informațiilor privind caracteristicile bacnotelor și monedelor euro, precum și privind calendarul și modalitatea de preschimbare a banilor. În cadrul campaniei, dacă BNR se va concentra pe comunicarea elementelor tehnice (design-ul bancnotelor și monedelor euro, rat ade conversie, calendar și modalități de schimb), instituțiile guvernamentale se vor axa pe transmiterea unor informații esențiale legate de impactul fiscal, contabil, salarii sau afișarea duală a prețurilor.
„Implicarea activă a marilor comercianți, a operatorilor poștali, ambasadelor și consulatelor României și a comunităților locale (primării, școli, biserici, poliție, unități de forontieră etc.) în diseminarea informațiilor/mesajelor în paralel cu perfectarea și implementarea parteneriatelor cu mass-media”, este una din măsurile avute în vedere în campania de informare.