Vegis.ro, unul dintre cele mai mari magazine online de suplimente alimentare şi produse naturiste, bio şi vegane de pe piaţa locală, a înregistrat în 2018 afaceri de 2,6 milioane de euro, în creştere cu 40% faţă de anul anterior, pe fondul strategiei companiei de fidelizare a clienţilor cât şi a creşterii pieţei locale de produse naturiste cu circa 20%.
„Piaţa produselor naturiste şi bio şi-a păstrat trendul ascendent şi a înregistrat în 2018 o creştere de circa 20% faţă de anul precedent. Ne-am îndeplinit obiectivul de a creşte cu o rată superioara dezvoltării naturale a pieţei şi am atins chiar o creştere de 40%. Motorul principal rămâne fidelizarea clienţilor (…)”, a explicat Mihai Bucuroiu, Fondator şi Director de Dezvoltare Vegis.ro.
Topul judeţelor în care s-au plasat cele mai multe comenzi a rămas dominat de Bucureşti, cu 38% din total, urmat de Cluj, Timiş, Iaşi şi Braşov.
Valoarea coşului mediu de cumpărături s-a menţinut la 150 lei, însă diversificarea produselor alese în 2018 de către clienţi semnalează o mai mare deschidere către testarea mai multor produse naturiste şi a noutăţilor disponibile pe piaţa din România.
„Lunar aducem produse noi şi renunţăm la produsele care nu sunt apreciate de clienţi. Am observat că în 2018 clienţii noştri au fost mult mai înclinaţi să încerce produse nou introduse în oferta noastră. Peste 15% din vânzările totale din 2018 au fost realizate pe produse noi, introduse în decursul anului, ceea ce arată încrederea publicului nostru în procesul de selecţie şi informaţiile vaste despre fiecare produs”, adaugă Mihai Bucuroiu.
Tendinţa de creştere a vânzărilor şi a traficului pe dispozitive mobile a continuat în 2018, astfel că ponderea vizitatorilor pe mobile a ajuns la 64%, iar numărul acestora a crescut cu 23% faţă de anul precedent.
Rata de conversie a clienţilor din zona de mobil a crescut şi ea ca urmare a trendului organic, dar şi a investiţilor făcute de Vegis.ro pe acest segment, unde procesul de comandă şi versiunea de mobil au fost optimizate, în acord cu comportamentul şi stilul de viaţă al utilizatorilor. Numărul comenzilor plasate de pe dispozitive mobile a crescut cu 70% faţă de 2017.
Pentru anul în curs, Vegis şi-a propus să continue investiţiile în optimizarea procesării comenzilor şi depozit, prin automatizarea proceselor şi implementarea unui sistem WMS.