Compania Visual Fan din Braşov, care vinde diferite gadgeturi sub brandul Allview, a continuat să scadă pe piaţa de smartphone-uri şi în 2018 după ce în 2017 s-a confruntat cu o reducere cu aproape 50% a cifrei de afaceri pe fondul ieşirii de pe unele segmente ale pieţei de smartphone-uri.
Numărul de smartphone-uri vândute de Allview pe piaţa din România a scăzut în primele zece luni din 2018 cu aproximativ o treime în raport cu aceeaşi perioadă din anul anterior, au declarat mai multe surse din piaţa de telecom.
În octombrie 2018, Allview a atins cea mai scăzută cotă de piaţă din ultimii ani, dar compania şi-a păstrat totuşi locul patru pe piaţă, după Samsung, Huawei, Apple şi Nokia, din punctul de vedere al numărului de unităţi livrate, conform surselor menţionate. Allview, care a fost timp de mai mulţi ani al doilea jucător de pe piaţa locală de smartphone-uri după numărul de unităţi livrate, a căzut pe locul patru, cu o cotă de piaţă cu aproximativ două puncte procentuale mai mică decât cea a Nokia.
Visual Fan a înregistrat în 2017 o scădere la jumătate a cifrei de afaceri în raport cu anul anterior, la 156,6 milioane lei (34,3 milioane euro). În 2016 compania înregistrase o cifră de afaceri de 306 milioane lei (68,2 milioane euro), conform datelor de la Finanţe.
Scăderea abruptă a cifrei de afaceri a fost provocată în principal de decizia companiei de a ieşi de pe segmentul smartphone-urilor ieftine, au explicat reprezentanţii companiei. Pentru a contracara impactul negativ al scăderii de pe piaţa smartphone-urilor, Allview şi-a anunţat intrarea pe piaţa de televizoare inteligente şi a lansat şi noi modele de ceasuri smart.