[vc_row][vc_column][vc_column_text]RATBV a prezentat în această dimineață primele 10 autobuze, din cele 105, care au fost achiziționate cu împrumutul de la BERD. Acestea sunt de capacitate medie, iar după cum a precizat directorul general al operatorului de transport, Ovidiu Bucurei, acestea vor intra pe traseu din primele zile ale lunii ianuarie. „Este necesară omologarea acestora, iar procedura implică autorizarea conform licențelor de traseu. Este necesară și înmatricularea cu numere definitive, deoarece sunt înamtriculate doar provizoriu, dar și montarea echipamentelor specifice, cum ar fi de exemplu echipamentele de taxare, precum și introducerea traseelor în softul acestora, dar și a celor de wi-fi. ”, a explicat Ovidiu Bucurei.
În total, la Brașov vor ajunge 30 de autobuze midi (10 m lungime), 40 de autobuze standard (12m lungime) și 35 de autobuze articulate (18m lungime). Pentru cumpărarea acestora, RATBV a contractat de la BERD un împrumut în valoare de 114 milioane de lei (aproximativ 24,4 milioane de euro) Împrumutul acordat de BERD ar urma să fie rambursat pe o perioadă de 10 ani, primul an fiind de grație. Autobuzele au o garanție 3 ani, incluzând și consumabilele pentru mentenanță.
După cum a precizat primarul George Scripcaru, întregul lot de autobuze va fi livrat Brașovului cel târziu până în luna aprilie a anului viitor. De asemenea, acesta a mai adăugat faptul că Administrația Fondului de Mediu a validat cererea Brașovului, în valoare de 107 milioane de lei, privind finanțarea achiziția unor autobuze electrice și hibrid pentru Brașov. „Ne-am încadrat în procedură, am întocmit planul de calitate a aerului care include și această compinentă de introducerea a aunor autobuze electrice și hibrid, iar după ce se va termina perioada de contestații, pentru că sunt și administrații locale care au depus cereri, dar le-au fost respinse, va începe achiziția pentru astfel de mijloace de transport”, a precizat primarul Brașovului.
Motoare EURO 6, clasa C: cel mai înalt standard existent în acest moment pentru motoarele diesel. Acest motor echipează și autobuze de la firme precum IVECO;
Caracteristici tehnice ale noilor autobuze:
- Cutie automată ZF, 6+1 rapoarte;
- Acces persoane cu dizabilități: înclinare la bordură + trapă manuală;
- Podea joasă integral;
- Aer condiționat;
- Accent pe siguranță: 8 camere video amplasate în interior și exterior;
- Panouri indicatoare linie/traseu, amplasate pe trei laturi ale autobuzelor;
- 45 dintre autobuze (câte 15 din fiecare categorie de lungime) vor avea sisteme de numărare automată a călătorilor;
- Autobuzele sunt dotate cu sistem de monitorizare și analiza a parametrilor autovehicolului și a modului de conducere, inclusiv a consumului de combustibil;
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”72050,72049,72048,72047,72046,72045,72044,72043,72041,72042,72036,72037,72038,72039,72033,72035″][/vc_column][/vc_row]
3 comentarii
Sa faca si banda separata pentru ele si eu renunt la masina personala. Daca stiu sigur ca fac x minute dintr-un loc in altul, binenteles ca nu stau sa imi pierd timpul in traffic cu masina personala.
Trebuiau cumpărate și șoferi și șosele.
Bandă separată când o zbura porcul, vorba moldovenilor.
Credit pe 10 ani şi garanţie 3 ani. Bă eşti prost? in 10 ani deja jumate vor fi la Remat ca si cu precedentele.
E spalare de bani.