Lidl România a amânat deschiderea noului magazinul din cartierul Avantgarden pentru 20 decembrie, deși a comunicat candidaților care s-au prezentat pentru angajare că inaugurarea va avea loc pe 10 decembrie.
Acesta este cel de-al șaptelea magazine din rețeaua Lidl din municipiul Brașov. Ultimul magazin construit de discounterul german la Brașov a fost inaugurat în această primăvară, în locul în care până în urmă cu câţiva ani era fabrica de ciocolată Poiana, mutată de americanii de la Kraft Foods (deveniţi între timp Mondelez International) în Bulgaria.
Retailerul a intrat oficial pe piaţa locală în 2011, când a preluat cele 107 magazine ale Plus Discount. Apoi a pariat pe dezvoltare de la zero şi şi-a dublat reţeaua la peste 220 de unităţi.
Magazinele Lidl au o puternică politică de discount şi un model de business în care mărcile private cântăresc mai greu decât cele consacrate, având o cotă de piaţă de circa 80% în volum.
Discounterul german Lidl este a treia reţea de comerţ din România după valoarea vânzărilor. Compania şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu 17%, la 6,51 miliarde de lei. Dacă îşi menţine ritmul de creştere, businessul Lidl ar putea sări de 7,5 miliarde de lei în 2018.