Fabrica de Lapte Braşov, producătorul lactatelor Olympus, Oly, Familia Braşoveanu şi Stragghisto, estimează pentru anul acesta o creştere a cifrei de afaceri cu 10% faţă de anul precedent, până la 100 de milioane de euro.
„Consumatorii români s-au arătat mereu deschişi la oferta produselor din portofoliul Olympus, motiv pentru care, încă de la intrarea pe piaţa locală, am înregistrat de la an la an creşteri în vânzări. Ne aflăm pe o pantă ascendentă, în prezent ne poziţionăm pe locul trei în topul jucătorilor de lactate şi ţintim să închidem anul acesta cu o creştere de 10% faţă de anul trecut şi să ajungem la o cifră de afaceri de 100 milioane de euro“, a declarat Athanasios Giannousis, director comercial al Olympus România.
Grupul elen Olympus a intrat pe piaţa din România în 1999, iar anterior deschiderii fabricii din Hălchiu (jud. Braşov) a operat o unitate de producţie în localitatea Baraolt, judeţul Covasna.
Fabrica din judeţul Braşov a fost deschisă în 2011 după o investiţie iniţială de 55 de milioane de euro. Însă, ulterior Olympus a continuat investiţiile, ajungând la un total de 130 milioane de euro investiţi pe plan local de la intrarea pe piaţă, conform datelor furnizate de companie. În prezent, compania are 450 de angajaţi.
Anul acesta, compania a investit 20 de milioane de euro în România. Printre proiectele din acest an ale companiei s-au numărat lansarea pe piaţa locală a brandului Stragghisto, care se produce şi în România, compania investind astfel într-o nouă linie de producţie.
„Exceptând brânza feta şi alte specialităţi de brânzeturi greceşti (kefalotiri, haloumi) şi sucurile naturale, produse în continuare în Grecia, toate produsele lactate comercializate pe piaţa românească sunt produse la fabrica noastră de la Hălchiu, din lapte 100% românesc“, a mai spus Athanasios Giannousis, care menţionează că în evoluţia acestui an pentru Olympus, iaurtul grecesc a jucat în continuare un rol important.
„În prezent, compania este lider pe această categorie, iaurtul grecesc fiind produsul nostru emblematic. Telemeaua deţine, desigur, poziţia principală la segmentul de vrac. De asemenea, gama de sucuri naturale, care acum este disponibilă în cinci variante, este lider pe categorie“, a completat managerul.
Întinsă pe o suprafaţă de 35.000 mp, fabrica de la Hălchiu are o capacitate totală de colectare a laptelui de 75 de tone pe oră, conform ultimelor date. Anual, compania colectează peste 100.000 de tone de lapte de la fermieri locali.
În 2012, fabrica exporta 80% din producţie, conform datelor prezentate de companie la acea vreme. Însă, treptat piaţa din România a devenit tot mai importantă pentru producătorul de lactate.
„Pentru orice companie producătoare de bunuri, ponderea exporturilor joacă un rol important în conturarea cifrei de afaceri. Scopul nostru principal este să producem şi să vindem lactatele preponderent pe piaţa locală. În acelaşi timp, ne mândrim cu faptul că exportăm produse româneşti pe pieţe extrem de competitive, precum Germania, Austria, Italia, Marea Britanie, Suedia sau Bulgaria. 45% din totalul vânzărilor este reprezentat de exportul în 10-12 ţări, graţie adaptării noastre constante la tendinţele de consum şi la preferinţele consumatorilor noştri.“
Grupul de firme din care face parte şi producătorul din România, deţinut de o familie aflată la a treia generaţie de producători de lactate, are sediul în Trikala, Grecia şi operează în 43 de ţări din toată lumea. În prezent, Olympus deţine cinci unităţi de producţie în trei ţări (Grecia, România şi Bulgaria), care produc lactate şi sucuri naturale.
Un comentariu
Perfid grecul asta, cica „lapte 100% romanesc”. Mai acum vreo 2-3 luni circula o stire ca Olympus importa nu stiu cat lapte din Ungaria.