Compania brașoveană Luado Chocolate a vândut în cei șapte ani de existență 21 de tone de ciocolată și 18 tone de înghețată. „În 2011, primele produse au fost pralinele – am realizat nouă tipuri de praline. Atunci foloseam 200 de kilograme de ciocolată de calitate superioară pe an și existau doar doi angajați care deserveau cam 10 clienți pe zi”, povestește Dorian Lungu, inițiatorul business-ului.
„În mai puțin de un an, am suplimentat colecția de praline și ajunsesem la 14 tipuri de praline, 3 feluri de tablete din ciocolată, inclusiv 3 figurine, totul realizat manual. Astăzi, la șapte ani de la primele praline comercializate, Luado Chocolate folosește peste 3 tone de ciocolată și are în portofoliu 53 de tipuri de praline care au fost sau sunt preparate tot manual. Pe lângă acestea, avem o gamă de 8 ciocolate calde pe băț, poate cel mai popular produs al nostru în momentul de față. În curând vom lansa al 9-lea sortiment. De asemenea, preparăm manual și pictăm peste 22 tipuri de figurine și alte 17 produse gândite special pentru copii”, precizează sursa citată.
În 2014, compania a luat decizia de a lansa pe piață și înghețata Luado. „Este o înghețată naturală, un gelato tradițional, un produs cât se poate de curat, pe măsura pralinelor cu care ne obișnuisem clienții și prietenii. Astăzi comercializăm prin magazinul propriu sau prin colaboratori peste 7 tone produse divizate în 23 de tipuri de înghețată artizanală, la o calitate la care ținem și nu renunțăm de dragul unui gust mai apetisant și mai comercial sau al unui profit mai mare”, mai spune Lungu.
Nu a majorat prețul de la înființare
Dorian Lungu spune că nu a crescut prețurile pralinelor de când a înființat compania. „Cu toate că au crescut mult prețurile materiilor prime, cursul euro de asemenea, iar de taxe, impozite și cheltuielile cu salariile nu mai vorbim, prețul per kilogram al pralinelor Luado a rămas neschimbat din prima zi de funcționare și până astăzi”. Între timp, lucrează cu colaboratori din Belgia, Italia și România care produc propriile ambalaje, după ce la început „produsele erau ambalate premium, pe măsura calității produselor, dar ambalajele erau unele comune, importate din Belgia cu mult chin și la prețuri ridicate”.
„Partea de branding am gândit-o și aplicat-o tot de la început, finisând anumite aspecte și pe parcurs. Toate imaginile, fotografiile de prezentare ale produselor se realizau in house, aspect care se păstrează și în 2018. Noi suntem cei care ne ocupăm de tot ceea ce înseamnă fotografii, procesare imagine și branding în general”, mai povestește antreprenorul.
Vrea să se extindă în București și Cluj
Antreprenorul vrea să dezvolte compania, vizând atât consolidarea pe piața brașoveană, precum și intrarea pe piețele din București și Cluj. „Acum avem avem peste 120 de clienți – companii care revând produsele noastre în cafenele, malluri sau magazine specializate de nișă și alte zeci de mii de clienți care ne calcă pragul în decursul unui an de zile”. Totodată, pralinele Luado au început să fie cunoscute și în anumite medii din străinătate, iar Dorian Lungu se gândește la o posibilitate de a vinde ciocolată la Paris, Londra sau chiar în China, acestea fiind locurile din care are cele mai multe solicitări din afara țării.
Afacerile companiei au crescut treptat. Dacă în 2012 acestea se cifrau undeva în jurul a 6.000 de euro, un început timid, anul acesta ar urma să ajungă undeva la 200.000 de euro.