Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat astăzi că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru autostrada Bacău – Brașov va fi depus la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice pentru a fi scos la licitație. Șova a precizat că se va merge în paralel și cu Autostrada A8, deoarece „nu există concurență între ele din punct de vedere politic”.
Ministrul Transporturilor a atras atenția însă asupra studiului efectuat la cererea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de BEI-PASSA și JASPERS, care este astăzi prezentat în cadrul subcomitetului sectorial pe transport POIM 2014-2020. Conform studiului, din patru variante de trasee peste Carpații Orientali, Bacău – Brașov este singurul rentabil.
„Aș vrea să fiți atenți la concluziile acestui studiu. Practic, înainte de a fi puse în discuție legi privind construcția de autostrăzi, am început într-o manieră profesionistă la proiectul ce privește legătura pe autostradă dintre Moldova și Ardeal. Astăzi avem concluzii prezentate în subcomitetul de monitorizare. Am ales ca aceste evaluări să fie făcute exclusiv de experți JASPERS și BEI-PASSA”, a declarat Lucian Șova.
În cadrul studiului au fost analizate patru trasee de autostradă: Cluj – Bistriţa – Suceava; Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni; Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău; Braşov – Bacău. „Din analiza cost – beneficiu se poate constata că singurul proiect uşor peste limita de rentabilitate este Autostrada Braşov – Bacău”, se arată în analiza experţilor. Potrivit lor, varianta Braşov – Bacău se califică pentru fondurile europene, fiind singura care îndeplineşte condiţiile de rentabilitate, cu un coeficient mai mare de 5%.
Un comentariu
Poate aud si iesenii, cu tam tamul lor zgomotos pentru autostrada lui Peste prajit Tg Mures Iasi!!
Singura care justifica traficul de autostrada este Brasov Bacau!!