Platforma de livrare mâncare online foodpanda înregistrează în prezent 780 de restaurante partenere, iar până la sfârşitul anului targetul reprezentanţilor este să ajungă la 1.000 de restaurante listate pe platformă. Compania şi-a majorat cifra de afaceri cu 150% în acest an, iar numărul de angajaţi a crescut de la 24 la 57 în şase luni, a spus Radu Bălăceanu, managerul Foodpanda.
„Luna trecută am ajuns la 780 de restaurante, iar targetul pentru anul acesta este să ajungem la 1.000 de restaurante partenere în România. Suntem activi în 11 oraşe, tocmai ce am intrat şi pe piaţa din Galaţi, dar vrem să ajugem la 20-24 de oraşe şi la 2.500 de restaurante pe platformă până la final de 2019“, a spus Radu Bălăceanu.
Compania Foodpanda, parte a grupului Delivery Hero, prezentă pe piaţa românească din 2013, colaborează cu 780 de restaurante din 11 oraşe din ţară. Firma a înregistrat anul trecut afaceri de 4,1 milioane lei şi o pierdere de 3,22 milioane lei, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.
„Am crescut cu 150% faţă de anul trecut, pentru că ne-a ajutat foarte mult contextul actual din România. Salariile sunt în creştere, puterea de cumpărare este în creştere, timpul pe care îl putem aloca gătitului sau cumpărăturilor preferăm să îl alocăm familiei, prietenilor şi atunci comandăm.“
Radu Bălăceanu a spus că Foodpanda are două modele de business, respectiv marketplace, unde clienţii pot comanda de la partenerii prezenţi pe platformă, dar aceştia fac singuri livrarea, şi modelul de business de logistică în care Foodpanda oferă serviciul de livrare pentru parteneri.
„Pe marketplace avem jucători importanţi precum Chopstix, iar în zona de restaurante pentru care facem noi livrare este Mc Donalds, dar suntem în discuţii şi cu alţi jucători care urmează să semneze cu noi. În prezent, generăm venituri de cel puţin 10% pentru partenerii noştri.“
Un bon mediu este de aproximativ 59 de lei în Bucureşti, „dar asta depinde de la oraş la oraş. Spre exemplu, în Braşov avem un bon mediu de 53 de lei, în Cluj avem un bon mediu de 52 de lei”. De asemenea, managerul foodpanda a spus că şi obiceiul de consum diferă de la oraş la oraş, iar dacăă în Bucureşti comenzile încep în jur de ora 11.30, în Cluj acestea sunt dcalate cu aproximativ 30-45 de minute, astfel că, lumea începe să comande mâncare în jur de ora 12.00-12.15.
Reprezentantul foodpanda a spus că potrivit unui studiu de piaţă pe care l-au făcut recent au observat că 35% din piaţa de food delivery din România este reprezentată de pizza, 18% este mâncare românească, iar pe locul trei, cu 13%, este mâncarea cu specific asiatic.
„La nivel internaţional sunt două tendinţe- prima este mâncarea sud-americană, urmată de mâncarea sănătoasă- asocieri corecte de alimente.“