Doi din cei şase participanţi la licitaţia pentru modernizarea liniei ferate Apaţa – Caţa au depus contestaţii, după ce au fost scoşi din cursă de către CFR SA. Este vorba de italienii de la Pizzarotti şi de asocierea FCC – Astaldi.
Italienii de la Pizzarotti au depus conestaţie pe 26 octombrie, după ce oferta lor a fost declarată inacceptabilă şi neconformă de către CFR SA. Exemplul lor a fost urmat pe 15 noiembrie de către asocierea spaniolo-italiană FCC – Astaldi, a cărei ofertă a fost de asemenea respinsă ca neconformă.
Subsecţiunea Apaţa – Caţa, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, este situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța, iar modernizarea acestei subsecţiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Valoarea totală estimată a contractului este de 2.867.944.000 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanțarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.