Un rulment record a fost produs în această toamnă de fabrica Schaeffler din Braşov. Cu 10,5 tone la un diametru de 3.295 mm, rulmentul a fost fabricat la comandă pentru un client din China. Acesta va fi montat într-un utilaj special de forare tuneluri pentru linii de metrou. Astfel, Schaeffler România confirmă statutul de expert de top în ceea ce privește soluții și producție de rulmenți mari.
Schaeffler România aniversează 14 ani de fabrică la finalul acestui an și o face într-o manieră impresionantă: își mărește capacitatea de producție, crește echipa de specialiști și bate noi recorduri. Într-o lună, peste 400 de camioane de metal sunt prelucrate în producție pentru a răspunde celor peste 8.000 de comenzi plasate de cei peste 3.000 de clienți finali, producția zilnică ridicându-se la 1,5 milioane de euro.
Schaeffler România a livrat cu succes cel mai greu rulment produs vreodată în fabrica de la Brașov. Produsul va fi integrat într-un utilaj special, cu ajutorul căruia se va realiza tunelul unei noi linii de metrou din orașul Qingdao, China. Alături de acest rulment special, elementele esențiale, precum reductorul principal și motorul, sistemul de reglare al aerului, sistemul de ghidare, sistemul de comandă, componentele hidraulice etc, provin de la renumiți furnizori internaționali, fapt care oferă o garanție puternică pentru performanța și fiabilitatea utilajului.
Utilajul de forare tuneluri (TBM) reprezintă un ansamblu complex, care integrează, pe lângă mașina propriu-zisă și sisteme de electricitate, lichid, lumină, gaz, tehnologia informației, și inteligență artificială. În comparație cu modul tradițional de forare a tunelurilor, acesta este mai sigur, mai fiabil și mai eficient și poate reduce semnificativ impactul asupra mediului înconjurător.
Cifrele vorbesc întotdeauna cel mai bine, cel mai punctual și mai realist despre performanță și rezultatele de top. Tot cifrele sunt cele care redau într-o manieră pură complexitatea acestui proiect, volumul de muncă și implicarea echipei de la Brașov.
Pentru ca povestea rulmentului „de 10” să poată fi spusă, au fost necesare 5 luni de muncă asiduă și un efort de echipă considerabil. Aproximativ 150 de angajați din echipa Schaeffler au contribuit la realizarea acestui produs, depășind provocările proiectului.
Rulmentul axial radial cântărește peste 10 tone, are 3 căi de rulare și este format dintr-un inel exterior și 3 inele interioare. Aproximativ 1.000 de componente au fost necesare în procedeul de realizare. Totodată, doar pentru partea de montaj a fost nevoie de mai bine de 25 de ore de muncă neîntreruptă. Așadar, vorbim despre un record din multe puncte de vedere: în fața unei provocări deosebite, echipa din Brașov a reușit să ofere cel mai bun rezultat, aducând în palmaresul companiei un rulment „de 10”.
4 comentarii
Cum germanii,nu lucreaza romani ci germani??
Romanii de la Schaeffler au produs rulmentul. De unde germanii?
Romanii de la Schaeffler au produs rulmentul.
Felicitari Schaeffler…. aveti productie de 1. 5 milioane de euro pe zi…. si dati salarii de 350 de euro…. felicitari….. cat mai multa sclavie pe bani cat mai marunti ?????