De miercuri, comercianții interesați să își expună marfa în cadrul Târgului de Crăciun din Piața Sfatului își vor putea depune dosarele la Primăria Brașov. Dacă anii trecuți principalul criteriu pentru ocuparea unei căsuțe era oferta financiară, ajungându-se și la prețuri de peste 180 lei/mp pentru fiecare zi de târg, acum, fiecare comerciant va plăti doar 3 lei/mp/zi, însă trebuie să demonstreze anumite lucruri.
Față de anii trecuți, târgul își va deschide în acest an porțile din data de 1 decembrie și își va fi închis pe 13 ianuarie, după încheierea sărbătorilor pe rit vechi.
În total, se vor putea închiria 39 căsuțe, 15 dintre acestea urmând să fie destinate produselor de artizanat, decorațiunilor specifice sărbătorilor de iarnă sau produselor hand-made, 20 de căsuțe produselor alimentare, iar alte 4 căsuțe pentru băuturi calde (ceai, cafea, vin/țuică fiartă).
Cei care organizează evenimente au șansa la o căsuță cu vad
Unul dintre cirtieriile de departajare pentru închirierea unei căsuțe este locul unde își desfășoară firma activitate. Astfel, firmele din municipiul Brașov vor primi 10 puncte, cele din județ 5 puncte, iar cele din afara județului nu vor primi nici un punct. Al doilea criteriu pentru comercianți care va fi punctat este dacă acesta este producător/meșteșugar și se primesc 20 puncte. Al treilea criteriu vizează implicarea comerciantului în promovarea târgului, dar și orginalitatea sa, respectiv cum își decorează căsuța sau dacă angajații au o costumație specială, și în acest caz urmând să se acorde 10 puncte. În plus, cei care vor organiza evenimente în cadrul târgului, de exemplu, concerte sau ateliere vor primi 20 de puncte.
Chiar și cei care nu reușesc să obțină nici un punct au însă șansa să ocupe o căsuță. În cazul acestora, participarea la alte târguri va fi un atu. În schimb, alegerea căsuțelor va fi făcută în funcție de punctaj, astfel că producătorii sau comercianții care au obținut cele mai multe puncte își pot alege zonele care sunt cu vad.
Comercianții își pot depune dosarele până în data de 6 noiembrie. În data de 16 noiembrie, comisia de analiză a dosarelor va publica pe site-ul Primăriei www.brasovcity.ro și la avizierul instituției lista celor declarate admise. Contestațiile se vor depune în data de 19.11.2018 la Primăria Municipiului Brașov, b-dul Eroilor nr.8 – Centrul de Informare pentru Cetățeni – masa 4 sau 5, iar în data de 21.11.2018, comisia va publica pe site-ul Primăriei www.brasovcity.ro și la avizierul instituției, rezultatul în urma analizării acestora.
Dosarul pentru participarea la Târgul de Crăciun va cuprinde următoarele documente:
– cerere tip ocupare domeniu public;
– certificat de neurmărire fiscală eliberat de Direcția Fiscală Brașov, aflat în termen de valabilitate, fără datorii la bugetul local;
– copie după Codul Unic de Înregistrare ( CUI ) al agentului economic, Statut, act constitutiv, respectiv dovada înscrierii în Registrul fundațiilor și asociațiilor-pentru ONG;
– copie după actul de identitate al reprezentantului legal;
– certificat de constatator emis de Oficiul Național al Registrului Comerțului;
– descrierea detaliată a produselor;
– simulare foto a produselor comercializate;
– simulare foto a modului de amenajare interioară a căsuței.
2 comentarii
Brasovul este cu adevarat o destinatie exceptionala pentru a petrece Craciunul. Am inclus acest loc minunat in ultimul meu articol pe blog in care am facut o lista cu vacante de Craciun. Pentru cei care doresc inspiratie pentru a petrece Craciunul si anul nou într-un alt fel, vizitati blogul meu.