Potrivit unui studiu Edenred, peste 50% dintre angajații din România acordă mai puțin de 30 de minute mesei de prânz, spre deosebire de alte țări europene, unde numărul angajaților care alocă un timp atât de scurt pauzei de masă este semnificativ mai mic. Institutul Național de Sănătate Publică nu stă cu mâinile în sân în urma acestei statistici alarmante și ia măsuri, astfel că România va intra în programul FOOD, cel mai amplu proiect european de educație nutrițională.
Barometrul FOOD 2018, realizat tot de Edenred pe un eșantion de peste 25.000 de angajați și 1400 de proprietari de restaurante în opt țări europene pe tema alimentației în timpul zilei de lucru, a evidențiat creșterea cererii pentru mese sănătoase și echilibrate. Astfel, aproape 75% din europeni alocă timp special pentru pauza de prânz, cu 5% mai mult decât în 2014. Cu toate acestea, 27% dintre aceștia aleg să ia prânzul chiar la biroul la care lucrează, de aici rezultând rolul extrem de important pe care îl pot avea companiile în încurajarea angajaților să-și ia pauze cărora să le dedice timp suficient pentru a putea lua o masă de prânz sănătoasă în afara biroului.
România și programul FOOD
Edenred, în parteneriat cu Institutul Național de Sănătate Publică, a lansat programul FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand) în România prin campania “Hai la 1 la masă! Ia o pauză pentru sănătate”. Astfel, România a devenit a zecea țară care implementează cel mai amplu proiect european de promovare a obiceiurilor nutriționale sănătoase în timpul zilei de lucru.
Misiunea programului FOOD este să crească gradul de conștientizare a importanței unei pauze de prânz sănătoase nutrițional, luate în afara biroului. Pauza de prânz este un generator de energie mentală și fizică și ajută la obținerea unui echilibru mai bun între viața profesională și cea personală, de aceea ar trebui să facă parte din ritualul de obiceiuri zilnice al fiecăruia dintre noi.
Campania educațională „Hai la 1 la masă!” a fost lansată în 2015 pentru a ajuta angajații să facă alegeri nutriționale inteligente și să opteze pentru masa de prânz. În 2018, campania este integrată în programul european FOOD, coordonat de Edenred. Puteți citi mai multe informații despre campanie pe pagina de web a acesteia sau pe pagina noastră de Facebook.