Autostrada Brasov – Bacau (A13) este singura varianta rentabila de legare a Ardealului de Moldova. Analiza a inclus patru trasee peste Carpatii Orientali iar autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni nu indeplineste conditiile pentru obtinerea finantarii europene, arată economica.net.
Singura autostrada peste Carpatii Orientali care se califica pentru finantarea din fonduri europene este Brasov – Bacau (A13), rezulta dintr-o analiza realizata la cererea Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) in cadrul acordului de asistenta PASSA, incheiat cu Banca Europeana de Investitii (BEI).
In cadrul studiului au fost analizate patru trasee:
Cluj – Bistrita – Suceava
Targu Mures – Targu Neamt – Iasi – Ungheni
Targu Mures – Sighisoara – Bacau
Brasov – Bacau
„Din analiza cost – beneficiu se poate constata ca singurul proiect usor peste limita de rentabilitate este Autostrada Brasov – Bacau”, au spus sursele noastre, citand analiza expertilor.
Autostrada Bacau – Brasov se califica pentru obtinerea de fonduri europene, fiind singura care indeplineste conditiile de rentabilitate, cu un coeficient mai mare de 5%.
Un comentariu
incompetentii de la CNAIR sunt ridicoli. de fapt incearca deturnarea autostrazii A8 care era prioritate in marsterplan si reteaua TEN-T. A13 e o porcarie buna doar pt bacauani si brasoveni. Normal ca e ieftina ca e cea mai scurta, dar romanii vor mai multi kilometri. Apoi, ce treaba are cu Moldova? Merge un pic oblic fata de A7 care e pe relatia nord-sud. Judetele Neamt, Iasi, Suceava, Botosani vor A8, ca doar nu o sa mearga pana in centrul tarii ca sa o ia spre europa de vest. Uitati-va la harta Moldovei si vedeti cum ar arata A7+A8 si A7+A13. O sa observati diferente serioase acolo.