Una din 10 mașini elimină noxe peste limita legală, astfel că autorităţile vor ca până la finalul anului, să-i taxeze din nou pe poluatori.
Astfel de mașini, care lasă în urmă nori de fum negru, pot fi văzute pe toate drumurile. Reprezentanții RAR spun că la controalele făcute în acest an, din 10 mașini verificate, una avea probleme cu noxele. Fiecare șofer prins la volanul unui vehicul poluant a primit amendă între 500 și 800 de lei și a rămas fără talonul mașinii, însă problema este departe de a se rezolva.
Anul trecut, în România au fost înmatriculate peste 100.000 de mașini noi și aproape 520.000 de mașini la mâna a doua, aduse din import. Problema este că trei sferturi dintre ele sunt mai vechi de 10 ani.
Din cauza poluării, România riscă să plătească amenzi uriașe, impuse de Comisia Europeană. Pe lista neagră a orașelor poluate este și Brașovul, ținând cont că este printre puținele din țară unde există și o monitorizare certificată a aerului. Ca să pună capăt importurilor de mașini care otrăvesc aerul, ministerul Mediului vrea să introducă o nouă taxă de poluare până la finalul anului. Ultima variantă a taxei auto a fost eliminată în februarie 2017.
Maşinile emit două tipuri de substanţe toxice: dioxid de carbon (CO2) şi oxizi de azot (NOx). Cei din urmă sunt o ameninţare directă şi imediată pentru sănătatea oamenilor, în timp ce emisiile de dioxid de carbon afectează, pe termen lung, clima planetei. Iar dintre motorizările disponibile, cele cu diesel emit cele mai ridicate niveluri de NOx.