Compania brașoveană Tempting Brands, cu acționari olandezi, a înregistrat marca „Pierre de Coubertin” (inițiatorul Jocurilor Olimpice), urmând să exploateze comercial marca în Europa, dar și în alte 60 de țări din lume.
Comitetul Internațional Olimpic (CIO) a contestat înregistrarea mărcii, mai ales că, împreună cu Fundația Pierre de Coubertin, a înregistrat în 2007 numele la Oficiul European al Proprietății Intelectuale (EUIPO).
Dar Tempting Brands, argumentând că CIO nu a operat marca timp de cinci ani, a căutat și a obținut anularea depunerii și a depus-o la rândul său, în scopul exploatării mărcii.
„CIO a deschis un proces pentru a împiedica Tempting Brands să obțină înregistrarea mărcii și, astfel, să folosească pentru propriul său beneficiu numele Pierre de Coubertin în scopuri comerciale „, a declarat AFP purtătorul de cuvânt al instanței.
Pierre de Coubertin, decedat în 1937, a fondat CIO în 1894 la Paris, înainte de a transfera sediul în Lausanne în 1915, și „este cunoscut în întreaga lume ca fondatorul Jocurilor Olimpice moderne și denumirea se referă atât la Jocurile Olimpice, cât și la valorile universale ale Olimpismului „, susține CIO.
„Orice exploatare comercială ar putea fi în detrimentul acestui nume și al valorilor care îi înconjoară imaginea și sunt protejate de CIO ca gardian al moștenirii sale”, a spus CIO.
Familia baronului a reacționat și a anunțat că în acest moment vrea să afle cum se va solda litigiul dintre CIO și firma brașoveană. Totuși, „în cazul în care numele începe de fapt să fie folosit fără acordul nostru, familia noastră va interveni pentru a-și apăra reputația”, a spus Jacques de Navacelle de Coubertin, descendent al baronului.
În această vară, pe site-ul său, compania Tempting Brands căuta un „designer de stilist” pentru a proiecta designul mărcii „Pierre de Coubertin, reputația impecabilă”. Poziția era deschisă la Brașov, unde compania are o filială.
Pentru avocatul francez Fabienne Fajgenbaum, specialist în domeniul proprietății intelectuale, abordarea adoptată de Tempting Brands „este asemănătoare unei depuneri frauduloase, o companie a cărei activitate de licențiere nu aduce altă valoare decât obținerea înregistrării unei mărci comerciale care poate fi contestată”.