Grupul francez de utilităţi Engie a preluat 60% din acţiunile companiei Flashnet, specializată în Internet of Things care dezvoltă sisteme inteligente pentru iluminatul public. Soluţiile Flashnet au fost deja implementate în mai multe oraşe din România, dar şi peste hotare. Părţile nu au comunicat valoarea tranzacţiei, dar firma a fost evaluată la 7 milioane de euro, spun reprezentanții firmei brașovene.
Printre acționarii companiei au mai rămas și doi dintre fondatori, Iulian Biro și Lorand Mozes, fiecare cu câte 20%. „Noi am vândut pentru că aveam cereri din piață și nu aveam cu ce să finanțăm lucrările”, a explicat Iulian Biro.
„Achiziţia companiei Flashnet răspunde obiectivului grupului ENGIE de a fi un partener al oraşelor şi teritoriilor, propunându-le sisteme competitive de gestionare a energiei pentru oraşe inteligente şi reţele de utilităţi”, a declarat Eric Stab, preşedinte & CEO ENGIE România, cel mai mare distribuitor local de gaze naturale.
În acest moment, la nivel global, Engie asigură servicii de iluminat public în mai bine de 500 de oraşe.
„Suntem încântaţi să ne alăturăm grupului ENGIE şi considerăm că este un catalizator care va permite dezvoltarea soluţiilor de IoT”, a declarat Lorand Mozes, CEO şi fondator Flashnet.
Lucrând deja cu mai multe standarde de comunicare IoT, inteliLIGHT, soluția principală a Flashnet, este unul dintre cele mai flexibile sisteme disponibile pe piață. Această soluție de gestionare a iluminatului stradal oferă orașului mai mult control asupra întregii rețele de iluminat stradal, permițând economisirea energiei și îmbunătățirea lucrărilor și costurilor de programare și întreținere. Soluția a fost deja desfășurată în diferite orașe, cum ar fi Dubai (EAU), Penang (Malaezia), Brașov, Craiova (România), Mecca, Riyadh (Arabia Saudită), Atena (Grecia).
Flashnet a dezvoltat, de asemenea, inteliGRID, o soluție completă de management hardware și software pentru distribuția electrică de joasă tensiune, care a fost implementată cu succes pentru mai mulți clienți din România.
Compania brașoveană a avut anul trecut pierderi de 4,33 milioane de lei, în condițiile unor afaceri care au scăzut de la 6,26 milioane de lei la 3,25 milioane de lei.