Licitația în vederea concesionării pe următorii 10 ani a serviciului de administrare a parcărilor publice în municipiul Brașov, lansată încă din ianuarie, este departe de a se finaliza. Acest lucru se datorează faptului că unul dintre potențialii ofertanți nu a fost de acord cu obligațiile prevăzute în caietul de sarcini și a intentat direct o acțiune în instanță, fără a mai apela la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, unde se adresase inițial un alt participant. Astfel, procedura a fost blocată până când magistrații brașoveni vor da un verdict, respectiv dacă licitația va continua în această formă sau vor fi necesare modificări ale caietului de sarcini. În mod normal, dacă nu ar fi existat aceste contestații, până la data de 1 martie s-ar fi primit ofertele, iar acum procedura s-ar fi apropiat de desemnarea câștigătorului.
În conformitate cu precizările Primăriei, noul operator va primi în administrare 10.200 de locuri de parcare, față de numai 2.500 cât a administrat până acum firma P & P. Din parcări, Primăria ar urma să încaseze o redevenţa minimă de 35% din veniturile încasate de concesionar din exploatarea parcărilor, dar nu mai puţin de 400.000 lei/lună.
Până când se va definitiva această procedură, parcările vor fi administrate tot de către P&P, iar tarifele aprobate încă de anul trecut, care sunt practic duble față de cele actuale, vor fi aplicate numai după ce se va stabili noul administrator, care va trebui să modernizeze și infrastructura de parcare.
Vezi mai jos care sunt „pretențiile” edililor de la viitoarea firmă care se va ocupa de administrarea parcărilor publice din Brașov: