În cadrul unei gale care a avut loc luni seara, 14 mai, a fost lansat ghidul Gault&Millau România 2018, cu 141 de restaurante şi localuri POP din 6 oraşe (Braşov Bucureşti, Cluj, Oradea, Sibiu, Timişoara). În premieră, restaurantele din România au primit note şi bonete, iar clasamentul astfel rezultat le conectează şi le face vizibile în gastronomia internaţională.
9 restaurante din Brașov sunt incluse în această ediție a ghidului.
Bistro de l’Arte este pe primul loc în clasamentul restaurantelor din Brașov, cu 11, 5 puncte și o bonetă. Oana Coantă, chef și manager Bistro de l’Arte a fost nominalizată la categoria Terroir | Colaborare cu producătorii locali.
Urmează Casa Hirscher, Dei Frati, Pilvax și Prato (toate cu 11 puncte și 1 bonetă), Athanasios (10,5 puncte) și respectiv Bella Muzica, La Ceaun, Gött cu 10 puncte fiecare.
La secțiunea POP au fost selecționate 4 localuri Albert Bistro, Simone, Tipografia și Trattorian Artisan.
Bucătarul-șef al anului Gault&Millau România
În cadrul aceleiași gale, bucătarul-şef Alexandru Petricean (restaurantul Maize, Bucureşti) obţine nota maximă în primul ghid din România : 15 puncte şi 3 bonete, devenind astfel bucătarul-șef al anului Gault&Millau România 2018.
Alexandru Petricean s-a format în echipele unor restaurante de top, alături de chefi recunoscuți global. Frantzén (Stockholm, Suedia), Central (Lima, Peru) sau Noma (Copenhaga, Danemarca) reprezintă doar câteva dintre bucătăriile unde Alexandru a lucrat și a explorat, asimilând nu doar tehnici, ci și perspective diferite.
În prezent, Petricean își aplică propria viziune zi de zi alături de echipa lui în restaurantul Maize. Filozofia sa se concentrează pe combinarea elementelor tradiționale cu tehnici inovatoare, plasând produsul local de fermă în centrul activității. Rezultatul este un meniu creativ, memorabil, care se schimbă în funcţie de ingredientele de sezon, relevant pentru dezvoltarea Noii bucătării românești.
„Văd investiţia în proiectul Gault&Millau în primul rând ca pe o investiţie în România. Un studiu recent realizat de World Tourism Organization arată că 80% dintre entităţile implicate în turism la nivel global consideră gastronomia ca fiind un factor important în alegerea unei destinaţii pentru o călătorie. Este clar că România îşi descoperă încă potenţialul gastronomic, iar Gault&Millau este un partener care va susţine dezvoltarea în această direcţie”, declară Alexandre Almăjeanu, fondator Gault&Millau România.
„Această primă ediţie a ghidului Gault&Millau în România este o reflectare a ceea ce suntem şi a ceea ce ne propunem să facem în România – parteneri pentru bucătari. Vrem să-i descoperim, să le recunoaştem meritele şi să-i sprijinim să se dezvolte. Evaluarea restaurantelor s-a facut cu responsabilitate şi respect faţă de eforturile şi pasiunea oamenilor care lucrează în această industrie. Notarea restaurantelor a luat în calcul calitatea ingredientelor, tehnicile utilizate şi propunerea chefului, viziunea acestuia asupra meniului. Am fost inspiraţi la fiecare pas făcut de spiritul fondatorilor, jurnaliştii Christian Millau şi Henri Gault, de simţul lor exact, curios, constructiv, iar lansarea ghidului este doar primul dintre proiectele pe care le vom iniția în acest an”, adaugă Raluca Hriţcu şi Ştefan Mortici, co-CEOs Gault&Millau România.
Gault&Millau este primul ghid internațional gastronomic care intră pe piața românească.
Ghidul a fost publicat mai întâi în Franța acum 50 de ani de doi jurnaliști pasionați – Henri Gault și Christian Millau – și s-a făcut cunoscut prin susținerea reprezentanților noii bucătării franceze precum Paul Bocuse sau frații TroisGros. În timp, ghidul a cunoscut un success internațional, Gault&Millau fiind acum prezent în peste 30 de țări și 6 continente.
În România, Gault&Millau își propune explorarea bucatariei locale prin evaluarea calității, creativității și autenticității descoperite în restaurantele locale.
2 comentarii
Fain paharul de compot pentru vin rosu. Classy.
@vax: poate că nu e vin.