În ultima perioadă, reprezentanții Primăriei, împreună cu cei ai Ordinului Arhitecților și cei ai Poliției, care fac parte din comisiile de specialitate care avizează proiectele imobiliare, au venit cu reguli mai stricte pentru dezvoltatorii imobiliari, după ce lucrurile o cam luaseră pe arătură. Luna trecută, primarul George Scripcaru a anunțat că se va elabora un nou regulament, care va reglementa mai multe aspecte în ceea ce privește noile dezvoltări imobiliare.
Reguli obligatorii încă din stadiul de PUZ
Dacă principalele reglementări vor condiționa autorizarea noilor construcții de existența unui drum de acces public către acestea, dar și de asigurarea rețelelor edilitare pentru respectivul ansamblu rezidențial, astăzi, în cadrul ședinței Comisiei Teritoriale de Amenajare a Teritoriului și Urbanism, s-au mai luat în dicuție câteva dinspre aspectele obligatorii încă din faza de elaborare a Planului Urbanistic Zonal (PUZ).
După cum a precizat primarul, încă din acest stadiu dezvoltatorii vor trebui să evidențieze foarte clar unde vor fi amplasate platoformele de gunoi (care vor trebui să fie neapărat îngropate), ținând cont că până acum proiectele nu prea au ținut cont de acest aspect, astfel că ulterior au apărut și o serie de probleme. O altă regulă va fi aceea de a prevedea în documentație de urbanism și locuri de parcare publice, dar și piste pentru bicicliști. „De asemenea, în momentul realizării PUZ-ului, dezvoltatorul imobiliar va trebui să prezinte și o soluție de transport public, cu trasee și stații în interiorul dezvoltării pe care o propune, pentru a veni în sprijinul celor care se vor muta în acest ansambluri. O altă reglementare pe care vrem să o introducem în Regulamentul de Urbanism, și care să fie prevăzută încă din stadiul de PUZ, vizează spațiile verzi. Respectiv o descriere mai amănunțită a acestora, unde vor fi pomi, gard viu, aliniamente stradale”, a explicat primarul.
Acesta a precizat că, tot prin PUZ, vor trebui evidențiate și zonele unde ar urma să fie amplasate unitățile de învățământ, de la creșă, grădiniță la școală (în funcție de mărimea dezvoltării imobiliare), iar funcțiile complementare ar urma să fie prevăzute pe categorii, nu doar generic, respectiv atât spații comerciale, de servicii, cât și de asistență medicală, de urgență și chiar de cultură. Acest lucru a fost adus în discuție în contextul în care în comisia de urbanism de astăzi a fost dezbătut PUZ-ul pentru fosta zonă industrială de pe Hărmanului, unde practic se va construi un nou cartier, cu peste 7.000 de locuințe în total.
Infrastructură rutieră pe banii dezvoltatorului
„În ceea ce privește soluțiile de circulație, respectiv de acces spre zona studiată prin PUZ, dacă sunt propuneri de modificare a sistematizării rutiere, vor fi realizate pe banii dezvoltatorului. Dacă vorbim însă de o sistematizare necesară pentru întreaga comunitate, aceasta ar urma să fie făcută din bugetul municipalității, însă realizarea dezvoltării imobiliare propuse ar urma să demareze abia după ce se vor încheia aceste lucrări. Totodată, va trebui studiată și zona adiacentă dezvoltării din punct de vedere al traficului”, a subliniat George Scripcaru. Dacă infrastructura rutieră va fi amenajată pe banii dezvoltatorului, va exista posibilitatea ca acesta să o păstreze și să o administreze ca zonă privată sau să o dea municipalității în vederea întreținerii viitoare.
În următoarele zile executivul Municipalitatii va finaliza proiectul pentru noul regulament de urbanism, urmând să îl prezinte Consiliului Local spre aprobare.