Prodlacta din Braşov, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de lactate, a realizat anul trecut vânzări pe pieţele externe de peste 32 de milioane de lei (7 milioane de euro), adică 34% din cifra de afaceri a companiei, conform unor calcule făcute pe baza datelor publice.
În 2017, exporturile companiei s-au majorat de mai bine de două ori.
Tradiţional, producătorii români de lactate nu s-au concentrat pe exporturi, acest tip de produse fiind uşor perisabile. Pe de altă parte, grupul grec Olympus s-a concentrat pe exporturi încă de la demararea investiţiei în judeţul Braşov.
Conform celor mai recente date, Prodlacta exportă în ţări precum Germania sau Republica Moldova. De altfel, de aici vine cel mai important acţionar al companiei.
Prodlacta este deţinută de JLC Germany (33,1%), compania JLC din Chişinău (28,6%), statul român (4,4%), Asociaţia Salariaţilor şi Membrilor Conducerii Prodlacta (10,2%) şi alţi acţionari (23,5%). În spatele grupului JLC este omul de afaceri Vladimir Jardan din Republica Moldova, conform celor mai recente date.
Anul trecut, producătorul a înregistrat o cifră de afaceri de peste 93 de milioane de lei (peste 20 milioane de euro), în creştere cu 80% faţă de anul anterior, arată ultimul raport al companiei. De asemenea, anul trecut compania a revenit pe profit net, înregistrând un câştig de 1,45 milioane de lei, faţă de o pierdere netă de 2,49 de milioane de lei în anul anterior.
Prodlacta distribuie produsele în lanţuri de magazine din comerţul modern, în cele din comerţul tradiţional, dar şi în propria reţea de magazine. Anul trecut, Prodlacta a reluat colaborarea cu reţeaua de hipermarketuri Auchan, mai arată raportul citat.