Grupul suedez este în mijlocul unei transformări cu privire la plasarea mai multor magazine în centrul oraşelor pentru a ajunge mai bine la consumatori. În acest sens, a deschis mai mult de o duzină de mici showroom-uri în oraşe precum Londra şi Paris pentru a satisface mai bine nevoile cumpărătorilor urbani.
Directorul general al Ikea, Jesper Brodin, a spus că strategia este să ajungă direct în living room-urile consumatorilor prin creşterea operaţiunilor digitale, online shopping şi oferirea de servici mai bune pentru cei care au nevoie de livrare la domiciliu. Accentul pe marile depozite va rămâne, dar va fi temperat de alte priorităţi.
‘Trebuie să ne gândim la locul unde vom deschide marile noastre depozite şi de asemenea la investiţiile mari în centrele oraşelor şi apoi să extindem asta la marile oraşe şi apoi la toate ţările şi pieţele’, a spus Brodin. Cu toate acestea, Brodin a subliniat că Ikea nu va abandona obsesia pentru costuri reduse a fondatorului Ingvar Kamprad. ‘Avem un plan financiar pentru toate aceste lucruri, ţinând cont de investiţii în preţuri scăzute, care va fi întotdeauna prioritatea numărul unu pentru noi’, a spus directorul Brodin.
IKEA Group este lider mondial în comercializarea de mobilier şi decoraţiuni pentru acasă. IKEA Group deţine şi operează 355 de magazine în 29 de ţări (la 31 august 2017).
Magazinul IKEA din zona comercială Băneasa este cel de-al 253 magazin, deschis pe data de 21 martie 2007 ca franciză locală. IKEA va deschide al doilea magazin din România în Bucureşti, la finalul anului 2018. Investiţia în noul magazin, care va fi ampalasat în estul Capitalei, pe bulevardul Theodor Pallady, va fi de circa 80 de milioane de euro, care include şi terenul.
Maximum 9 magazine mari în România
Retailerul suedez intenţionează ca, pe termen mediu, să deschidă alte magazine în România, în alte oraşe, iar pe lista orașelor vizate a rămas și Brașovul, alături de Timişoara şi Cluj Napoca. Potrivit declaraţiilor oficialului companiei, IKEA caută teren pentru magazine în aceste oraşe, şi speră să deschidă aici în anii 2020-2021. Suedezii au anunţat că potenţialul României ar fi de nouă magazine.