De când a publicat cartea Gamification in Tourism: Designing Memorable Experiences, Paul Bulencea, un tânăr născut în Brașov, a creat sau implementat experiențe memorabile în mai mult de zece țări de pe glob. Urmând viziunea sa de a ajuta organizațiile să pășească în Economia bazată pe Experiențe a co-fondat “The College of Extraordinary Experiences” alături de Claus Raasted (creator College of Wizardry), Mark Ordesky (producător executiv Stăpânul Inelelor), Jane Fleming (producator filme la Court Five in Holywood) și Joseph B. Pine II (co-autor Economia Experiențelor). Paul se descrie cel mai bine ca un designer de experiențe.
Colaborează cu experți Lego, Disney, Google, Blizzard, guverne, dar şi cu marile mall-uri din lume. Viața lui Paul se împarte astăzi pe mai multe continente. În anul 2017 a călătorit, în medie, în câte cinci țări pe lună. Crează evenimentele sale proprii, dar este și invitat ca speaker la conferințe despre turism și crearea de experiențe. Paul a devenit un nume recunoscut mondial după ce a scris cartea „Gamification in Tourism“, împreună cu Roman Egger, profesorul său din la Salzburg.
Așa a ajuns Paul să lucreze împreună cu Dziobak Larp Studios, o companie daneză care creează experiențe de joc de rol în mai multe castele și palate din Polonia. College of Wizardry, este una dintre cele mai renumite experiente ale companiei, menționată de publicații precum Time, People, BBC, MTV, Cosmopolitan sau The Guardian. Timp de patru zile, participanții la acest eveniment au experiența de a fi studenți la o școală de magie inspirată din Harry Potter. Paul spune ca în această experiență participanții se simt ca și cum ar avea un rol principal într-un film și fac parte din el. Alături de partenerul său danez Claus, a creat mai multe proiecte de experience design care le-a adus renume la nivel global precum:
„Legends of Arabia“ in Abu Dhabi. O experiență de trei ore în care oaspeții sunt invitați să pașească într-o lume fantastică, în care fac parte dintr-un trib arab.
„The College of Extraordinary Experiences” o experiența de învățare pentru executivi și creativi din companii internaționale de top precum IKEA, Google, Blizzard, Lego, Electronic Arts etc. „Am creat The College of Extraordinary Experiences, cu o intrare de 7200 de euro, la un castel din Polonia. Aici, timp de patru zile, nu există speak-eri sau învățare clasică. Aici oamenii iau parte la diferite experiente și sunt puși să creeze experiențe pentru ceilalți participanți. Astfel, gradul de învățare este foarte ridicat. Unul dintre lucrurile care m-au bucurat foarte mult a fost ca am avut foarte mulți români în echipa de organizare“, spune Paul.
„Extraordinary Center”, un proiect de inovare realizat în Bratislava pentru a schimba felul în care mall-urile funcționează. Ele trebuie să devină un centru de experiențe, nu centru de shopping. “Acest concept de experience design, se aplică peste tot, de la guverne, la spitale, la şcoli, spatii publice şi aşa mai departe. Traim într-o lume în care oamenii din țările dezvoltate nu mai sunt satisfacuți de bunuri sau servicii. Ei doresc să aibă parte de experiențe. Mall-urile nu mai concurează între ele, ci cu parcuri, muzee sau festivaluri de film. Mall-ul trebuie să devină un centru de experiențe, nu unul de shopping“, a mai spus Paul Bulencea.
Ce face de fapt un expert în experience design? Se gândeşte și creează interes la fiecare punct de contact dintre o experienţă şi persoana care urmează să o aibă.
Proiecte şi în România
Paul a derulat şi câteva proiecte în România. Unul dintre ele se numeşte „Regatul Elfilor“ şi s-a desfașurat în Poiana Braşov în vara anului 2017. Povestea a fost inspirată de problema defrişărilor şi se adresează familiilor cu copii care vor să trăiască experienţe memorabile prin joc. „Timp de două ore familiile pot păși pe tărâmul elfilor. Povestea experienței spune că elfii au mai rămas foarte puţini pe planetă şi regina a trebuit să fugă din pădurea în care stătea înainte pentru că a fost tăiată şi s-a retras aici, în Poiana Braşov. Oamenii sunt provocaţi să pășească în lumea elfilor și să afle povestea lor. Elfii sunt îmbracati în diferite costume de meșteşugari, tămăduitori, gardieni etc.“, a povestit Paul. Anul acesta, Paul şi partenerii săi vor crea un eveniment la Castelul Bran, care va fi închiriat pentru punerea în scenă a unei poveşti legate de vampri.
Carte de vizită
Paul Bulencea a absolvit Facultatea de Comunicare din Braşov şi Masteratul de Inovaţie în Tursim din Salzburg. Este co-autorul cartii Gamification in Tourism: Designing Memorable Experiences, partener Dziobak Larp Studios, public speaker, si designer de experienţe memorabile. Paul a predat ca lector în vizită la Universitatea Transilvania și American Hotel Academy din Brașov. Scopul lui este să transforme pozitiv viețile oamenilor, prin joacă.
FOTO1: Paul, în pielea unui nobil din secolul trecut, în timpul proiectului „Fairweather Mannor Game”, în care participanții își lasă în urmă viețile normale pentru a trăi ca artiștii, nobili sau servitorii din perioada Edwardiană, Foto Credit: John Paul Bichard
FOTO2: Paul, alături de participanții la proiectul Legends of Arabia Project, din Abu Dhabi, Foto Credit: Dziobak Larp Studios