Compania brașoveană S Karp Inc SRL a primit o finanțare de 500.000 de euro din partea platformei de investiții ROCA, dezvoltate de CITR Group, frații Pavel, fondatori ai rețelei de bricolaj Dedeman, omul de afaceri Dan Şucu şi compania Astra Rail, controlată de antreprenorul german Thomas Manns.
Potrivit datelor din Monitorul Oficial, compania S Karp Inc, producătorul brașovean al încălțămintei sub brandul S Karp, a beneficiat anul trecut de un aport de capital de 3,411 milioane de lei, din care 1,161 milioane de lei este participația lui Traian Jitaru și constă practic în marca S-Karp, în timp ce platforma de investiții ROCA a participat cu 2,25 milioane de lei (aproximativ 500.000 de euro). Astfel, familia Jitaru a ajuns să controleze doar 34% din capitalul companiei producătoare de încălțăminte, în timp ce ROCA deține 66%.
Numele platformei, ROCA, sugerează concentrarea pe capitalul romanesc. „Finanţarea nu este un credit, ci un parteneriat constând în aport la capital. Acest aport este limitat la maximum doua milioane de euro şi maximum 60% din companie”, spune Rudolf Vizental, CEO al ROCA şi asociat al CITR Group.
Fraţii Pavăl au contribuit cu doua milioane de euro la capitalul social al ROCA, Dan Şucu a adus 500.000 de euro, iar Astra Rail Management a investit direct în divizia de investiţii a CITR Group. „Pana la sfârşitul anului 2019, vrem sa atragem 20 de milioane de euro pentru a investi în companiile în dificultate”, mai spune Rudolf Vizental. Potrivit datelor CITR, aceasta este prima platforma de acest tip din România pana acum.
Brandul S-KARP a luat naştere în anul 2009 şi este primul brand românesc de încălţăminte licenţiat de Vibram – lider mondial în producţia de tălpi. „Povestea brandului S-KARP a început la Sinaia, în România, cu mulți ani în urmă… Orașul Sinaia este situat la poalele munţilor Bucegi, unde se află pârtia de schi KARP. Această pârtie este cea mai abruptă din România, având înclinaţia de circa 42,24 grade. Pentru că sunt legat de oraşul meu natal, iar pe pârtia KARP schiez şi am multe amintiri plăcute alături de familie şi prieteni, am dat numele acestui brand alăturând S de la Sinaia, KARP de la numele pârtiei și semnul grafic care are acelaşi unghi de 42,24 grade, ca şi înclinaţia pârtiei”, a declarat Radu Jitaru, fondatorul S-Karp România.
În momentul de faţă, produsele brandului S-KARP sunt disponibile în magazinele proprii din Braşov, Bucureşti şi Poiana Braşov (sezonier) şi online pe www.S-KARP.com. Începând cu anul 2018 este planificată dezvoltarea reţelei proprii de magazine, atât pe plan naţional, cât şi internaţional. Proprietarii brandului au început deja să caute spaţii în Cluj si Timişoara, urmând ca, treptat, să ajungă, până la sfârşitul anului 2019, la deschiderea unui numar de 18 magazine S-KARP, după care vor fi vizate și piețele din Spania, Germania și Franța.
„De când a pornit acest business, acum 20 ani, compania a produs în fabrica din Braşov încălţăminte în sistem lohn pentru branduri precum Asolo, Tecnica, Roces Nero Giardini, Puma sau Decathlon. Începand din toamna trecută, am renunţat la partea de lohn pentru a ne dedica în totalitate brandului nostru S-KARP“, a mai spus Radu Jitaru.
De-a lungul anilor, fabrica de încălţăminte a antreprenorului Radu Jitaru a creat multe locuri de muncă, ajungând până la un vârf de 270-280 de angajaţi înainte de perioada crizei. În momentul de faţă fabrica are 70 de angajaţi, însă, anul acesta, numărul lor va creşte până la 150 de angajaţi.