Surse apropiate negocierilor dintre frații Comăniciu și britanicii de la Miller Development cu privire la tranzacționarea Magnolia Shopping Center au declarat că suma la care s-a realizat tranzacția este de 4 milioane de euro. Potrivit acestora, negocierile au început anul trecut la Londra, iar astăzi au fost finalizate, plata urmând să fie realizată în 30 de zile.
De asemenea, sursele noastre susțin că centrul comercial va beneficia de anumite „update-uri”, urmând să fie rebranduit, iar managementul schimbat. Tranzacția a fost intermediată de Coldwell Banker Alpin, cel mai puternic brand imobiliar din Brașov, conform imobiliare.ro. Contactați pentru a da amănunte cu privire la acest lucru, reprezentanții Coldwell nu au dorit să comenteze informațiile.
Frații Comăniciu dețineau lichidități după ce anul trecut au vândut încă 20% din acțiunile Delaco către francezii de la Savencia Fromage & Dairy (fost Bongrain). Savencia a intrat în 2010 pe piaţa locală prin preluarea unui pachet de 52% din acţiunile companiei Delaco Distribution, prețul tranzacției fiind evaluat la zece milioane de euro.
La data intrării pe piaţa locală, grupul francez care are acum afaceri de 4,4 miliarde de euro se numea Bongrain, însă din 2015 acţionarii au decis să schimbe numele firmei în Savencia Fromage & Dairy. În prezent, Savencia este al doilea mare jucător pe piaţa brânzeturilor din Franţa şi al patrulea la nivel mondial. Compania este listată pe Bursa din Paris, iar din portofoliul de produse fac parte branduri precum Caprice des Dieux, Geramont sau Milkana.
Fondatorii Delaco – Tudor Comăniciu, Dragoş Comăniciu, Victor Vartolomei şi Romulus Dumitru – mai au în prezent 28% din acţiunile companiei, cel mai mare pachet fiind controlat de Tudor Comăniciu (15,7%), arată datele de la Registrul Comerţului. În urmă cu un an Tudor Comăniciu, 45 de ani, deţinea aproape 27% din acţiunile Delaco. Comăniciu nu a comentat informaţia privind vânzarea până la transmiterea acestei ştiri.
Delaco Distribution este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a lactatelor, iar anul trecut a avut o cifră de afaceri de aproape 336 de milioane de lei (circa 75 milioane euro), în creştere cu 18% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Profitul net al companiei a avut un ritm de creştere mult mai accelerat, astfel că anul trecut compania a ajuns la un câştig de 32,5 milioane de lei, dublu faţă de anul precedent. Marja de profit a companiei s-a situat la aproape 10%.
Centrul Comercial Magnolia a fost deschis în 2006 în urma unei investiții anunțate de 10 milioane de euro. Un an mai târziu, acesta a fost vândut pe 20 de milioane de euro britanicilor de la Miller Development.
Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanțe, compania Miller Centre, cea care operează centrul comercial din Brașov, a avut în 2016 afaceri de 3,38 milioane de lei (puțin mai mult de 750.000 de euro), cu un profit de 386.000 de lei.
Centrul comercial este localizat în sud-estul municipiului Brașov, în Valea Cetății, și are o suprafață închiriabilă de circa 7.500 metri pătrați.