Marius Maftei este un tânăr antreprenor din Brașov care a renunțat la job-ul său pentru a pune pe picioare o afacere cu mâncare rară, adică cu produse din ingrediente naturale procurate de la producătorii din toată țara. Pasionați de natură și de produsele corecte, cu valoare adăugată și materii prime alese cu grijă, Marius și soția sa Roxana au deschis Natura în Bucate, un magazin unic pe piața din Brașov.
Ca să pună bazele afacerii, cei doi tineri au pornit într-o călătorie de documentare și au cutreierat întreaga țară în căutarea producătorilor care creează preparate rare, dar de calitate, cu materii prime „sincere”, și care, dincolo de dorința de a-și câștiga traiul zilnic, pun pasiune în produsele care le ies din mâini. Abia după ce s-au convins cu ochii lor, dar mai ales cu papilele gustative, pentru că au încercat fiecare produs care urma să ajungă în vitrinele magazinului lor, cei doi tineri au pornit la drum. Apoi au pus la punct conceptul produsului corect care se va regăsi în magazinul lor: să fie făcut din ingrediente naturale, din materii prime alese cu grijă și să aibă termen de valabilitate scurt. „I-am căutat în toată țara, pe internet, ne-am dus la ei acasă să vedem pasiunea, interesul, o transpirație în produs, nu doar să facă ceva ca să fie făcut. Așa am ales producătorii care folosesc ingrediente 100% naturale. Încercăm prin aceste demersuri să educăm consumatorii și să-i convingem că se poate și altfel”, mărturisește Marius.
Cu o investiție de 20.000 de euro, tinerii antreprenori au deschis magazinul, unic în Brașov, pe o străduță din apropiere de centrul orașului și au creat în jurul său o adevărată comunitate de brașoveni atenți la ce mănâncă, pentru care nu cantitatea, ci calitatea produselor primează. „Dincolo de un simplu magazin, am creat o atmosferă. Avem o relație strânsă cu clienții. Cei mai mulți ne spun că se simt ca și cum ar intra în altă lume la noi în băcănie, pentru că este o atmosferă liniștită și caldă”, mai spune Marius.
În vitrina magazinului Natura în Bucate se regăsesc brânzeturi maturate, preparate din lapte de bivolită, telemea din lapte de bivoliță cu condimente, trufe, zacuști din hribi și ghebe, uleiuri presate la rece, pâine cu maia sălbatică, miere certificată ecologic, cafea cu lapte de bivoliță, un produs unic în Brașov, uleiuri presate la rece, ceiauri, paste de casă, dulceață de afine de pădure, vinuri și bere artizanală. Cei doi tineri nu selectează doar produsele, ci și oamenii cu care lucrează.
„Nu punem neapărat accentul pe produse bio sau tradiționale, ci pe produse realizate corect. Sunt produse care nu se vând la scară industrială, produse rare, puțin cunoscute, dar de calitate. Suntem foarte atenți la ceea ce alegem, au fost perioade când am stat cu vitrina goală pentru că nu erau produsele gata. Unii au renunțat la producție, am așteptat până am găsit ceva de calitate. Nu lucrăm cu furnizori, ci doar cu producători, asta e politica noastră și există o relație foarte strânsă între noi. Sunt oameni foarte atenți la cum fac produsele, dar și la cum le prezintă”, a completat Marius.
Toate produsele sunt aduse de peste tot din țară, din orașe cum ar fi Tulcea, Alba, Bucovina, Timișoara, Arad, Dâmbovița, Bacău, Bihor, Sibiu și Brașov. În anul 2016, magazinul a avut o cifră de afaceri de 240.000 de lei. Dar cei doi antreprenori nu se opresc aici. Vor să creeze propriul laborator alimentar în care să facă produse marca Natura în Bucate. „Vrem să ne facem un laborator unde să producem anumite produse corecte. De exemplu, sosuri, paste de casă cu diverse condimente. Cred că așa vom deveni compleți, cu o parte din producție în spate. Obligatoriu, vom deschide o a doua locație, dacă nu la Brașov, cel mai probabil la București”, a dezvăluit Marius.
Dincolo de business, Marius și Roxana vor să educe piața. Împărtășesc în fiecare zi rețete create din ingredientele care se regăsesc în magazinul lor, atât online, pe Facebook, cât și scrise de mână, pe tăblițele din magazinul lor. „Încercăm să ne aducem aportul cum putem la educația alimentară. Magazinul nostru nu este despre ceea ce băgăm în gură ca să ne treacă foamea, ci despre cum simțim ceea ce mâncăm. Încercăm, pe cât putem, să ne diferențiem, pentru că a mânca este o plăcere, să nu uităm. Atâta timp cât vor exista produse incorecte în piață, noi o să le aducem pe cele corecte. Când faci ceea ce-ți place nu e greu deloc. Pleacă, oricâți bani ai câștiga, pleacă de unde ești dacă te simți incomod. Îți place să faci biscuiți? Fă biscuiți toată viața ta, să nu faci caramele niciodată!”, a încheiat Marius Maftei.
4 comentarii
M-ia placut foarte mult reportajul cu magazinul Natura in Bucate si eu produc cateva produse alimentare naturale 100% ca dulceata de topinambur cu suc de mar,topinambur murat,ketchup adevarat,suc de rosii din rosii bio si alte produse
Minunat! Mult succes în continuare!
Vrajeli, am fost la magazin si cunosc unii din „producatorii” cu care au ei relatii bune…
E o minciuna frumos impachetata in cuvinte frumoase doar sa te simti bine cand te fraiereste cu preturile ridicol de mari.
Exact! Am avut privilegiul prin prisma locului de munca sa locuiesc in Germania, Austria si ceva mai putin timp in Franta. In tarile astea sunt magazine ca cel prezentat la duzina. Fiecare satuc peste 1000 de oameni are o bacanie de genul unde sunt vandute produse naturale, produse local, dupa retete de sute de ani, chiar proteate de legislatia UE. Pot sa confirm ca nici cele mai fitoase magazine din zonele turistice din Austria nu au preturi atat de mari, pompos si arogant denumite „corecte” ca indivizii de la Natura in Bucate. Toata ideea cu produse locale este ca oamenii din zona respectiva chiar le consuma in mod frecvent, ele facand parte de generatii din dieta localnicilor nu pseudo „fineturi” inaccesibile si semi-straine pentru localnici, produse „corect” (ce dracu o mai fi insemnand si asta) vandute cu adaos comercial care porneste de la 1000%. Vorbiti cu orice bunicuta din satele care inconjoara Brasovul si veti vedea un produs cu adevarat local, cu adevarat muncit, la pret corect, nu mezeluri banale vandute cu 230 lei/100g.
In orice tara normala piata ar repara o anomalie sinistra ca afacerea „antreprenorilor” dar se pare ca am ajuns in punctul in care sunt destui imbogatiti indoielnic, parveniti si cu o dorinta incontrolabila de a epata ca sa sustina asemenea tapeli.
Nu am o problema personala cu compania, dar imi creste tensiunea arteriala cand aud tonul arogant si superior cu care „educa” cumparatorul roman. Poate antreprenorii in cauza trebuie educati in legatura cu valoarea reala a muncii si cu etica afacerilor, in felul asta poate nu ar incerca indirect sa rusineze consumatorii de buna credinta, numindu-i needucati doar pentru ca nu sunt dispusi sa cumpere produse la suprapret. Vorbim de mancare nu de opere de arta.