Lansată în luna octombrie a anului trecut, licitația pentru studiul de fezabilitate aferent amenajării unui pasaj, ce ar urma să facă legătura între zona Gării (terenurile de tenis) și cartierul Tractorul, mai are de așteptat. Astfel, din cele cinci oferte depuse, două au fost descalificate, însă una dintre firme s-a declarat nemulțumită și s-a adresat Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Primarul George Scripcaru a precizat că prima ofertă descalificată a fost cea depusă de o firmă din Iași, care oferise un preț de doar 94.000 de lei pentru realizarea acestei documentații, față de valoarea estimată de 1.154.840 de lei. Ținând cont de suma extrem de mică, Comisia de evaluare a ofertelor din cadrul Primăriei i-a solicitat acesteia clarificări pentru justificarea prețului, însă nu s-a primit nici un răspuns, astfel că oferta a fost descalificată. „Un alt ofertant a fost eliminat în urma evaluării tehnice, însă acesta s-a declarat nemulțumit și s-a adresat CNSC. Așteptăm răspunsul CNSC și în funcție de acesta vom face adjudecarea. După ce contractul va fi adjudecat, realizarea studiului ar urma să se efectueze în trei luni”, a precizat primarul Brașovului.
Proiectul noului pasaj rutier, care este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, la capitolul infrastructură, ar urma să fie depus la Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru în vederea obținerii unei finanțări prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020.
Două variante luate în calcul în vederea amenajării
Primăria Brașov ia în calcul două variante pentru realizarea acestui pasaj. Prima dintre acestea prevede traversarea liniilor de cale ferata printr-un pasaj superior hobanat. „Estimăm că podul efectiv va avea o lungime de 490 m şi un aspect arhitectural adecvat. Rampele de acces vor fi adaptate la specificul traficului, respectiv perpendicular pe direcţia pasajului din b-dul Gării şi preponderent pe direcţia pasajului la capătul opus. Bulevardul Gării, are o secţiune generoasa de 6 benzi, câte 3 pe fiecare sens, nu dispune de o mare rezervă de capacitate a circulaţiei, ceea ce impune o nouă cerinţă, respectiv ca noile amenajări ale rampelor de acces la pasaj, ce se dezvolta în lungul bulevardului, să nu diminueze capacitatea de circulaţie pe acest bulevard (Garii). Soluţionarea acestei cerinţe sporeşte complexitatea de ansamblu a lucrării”, spun reprezentanții municipalității.
A doua variantă este o variație a celei de mai sus, „cu menţiunea că, în această variantă, structura pasajului va fi concepută pe criterii preponderent economice”. Pasajul va avea două benzi de circulație auto pe fiecare sens, pistă de biciclete de 1,5 m pe fiecare sens, trotuar de 2 m pe fiecare sens, iar zgomotul va fi redus prin panouri fonoabsorbante. Spațiile de sub pasaj vor fi amenajate ca locuri de parcare.