Producătorul de uşi, ferestre şi parchet Pinum Doors & Windows, parte a grupului italian Nusco, a înregistrat în 2017 o creştere de 10% a cifrei de afaceri faţă de anul trecut. Rezultatul a ajuns astfel la 8,7 milioane de euro.
„Creşterea se datorează atât extinderii reţelei de distribuţie, prin deschiderea a două noi showroomuri, în Bucureşti şi în Iaşi, cât şi exportului pe pieţele din Statele Unite şi din Europa“, spune Francesco Curcio, directorul general executiv al Pinum.
Anul viitor, compania vrea să-şi extindă în continuare reţeaua de showroomuri, prin noi deschideri în Braşov, Timişoara, dar şi în Republica Moldova – la Chişinău. În prezent, din producţia fabricii pe care Pinum o are în România, 15% merg către export în Italia şi Statele Unite ale Americii, segment pe care de asemenea compania urmăreşte să se dezvolte.
Ca urmare a acestor direcţii de dezvoltare, pentru 2018 Pinum vizează o creştere de 15% a cifrei de afaceri, astfel încât rezultatul să ajungă la zece milioane de euro.
Grupul din care face parte Pinum Doors & Windows are patru fabrici în Italia, în apropiere de Napoli, dar şi unitatea de producţie din Pipera, care asigură o capacitate de 6.000 de uşi şi 2.000 de ferestre pe lună. Fabrica din România a trecut printr-un proces de modernizare la începutul acestui an, investiţia ridicându-se la 500.000 de euro.
Cea mai mare parte din vânzările Pinum vine din comercializarea uşilor, care reprezintă 70% din întregul business. Restul vine din tâmplăria PVC şi parchet.
Pinum este parte a grupului Nusco din Italia. În 1981 a început colaborarea dintre compania Nusco Porte şi fabrica de mobilă din Pipera. Ulterior, în 1992, Mario Nusco a înfiinţat Pinum Producţie, companie care s-a ocupat cu producţia de uşi pentru pieţele din Italia şi România. Din 2002, Pinum Producţie a preluat integral unitatea de producţie Pipera. Produsele sunt livrate în toată ţara, prin intermediul unei reţele de distribuitori.
În România, grupul Nusco mai are 50 de hectare de terenuri pe care vrea să dezvolte proiecte rezidenţiale, spaţii de birouri cu o suprafaţă totală de 10.000 de metri pătraţi în Floreasca şi spaţii de retail, potrivit celor mai recente date.