Consiliul Judeţean Braşov a prezentat public, astăzi, studiul de fundamentare în baza căruia s-au analizat variantele posibile pentru finanţarea, finalizarea şi operarea Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav. În conformitate cu rezultatele acestui studiu, cea mai bună soluție din punct de vedere economic este continuarea proiectului cu forțe proprii de către CJ Brașov, care ar urma să îl și opereze. Odată cu acest studiu a fost refăcut și studiul de trafic, astfel că, pentru primul an de funcționare, cifra estimată de pasageri care va utiliza aeroportul de la Ghimbav este de 114.000, o cifră mai reală, față de datele fantasmagorice ale studiului inițial care dădeau o cifră de 600.000 de pasageri.
Pentru a continua proiectul pe cont propriu autoritățile județene vor trebui să notifice și Comisia Europeană, astfel ca finanțarea obiectivului să nu fie interpretată ca un ajutor de stat.
Printre variantele analizate în acest studiu de fundamentare s-au mai numărat și asocierea cu alte unităţi administrativ-teritoriale, concesionarea către un investitor privat sau încheierea unui parteneriat public-privat, variantă care a picat din start din cauza lipsei cadrului legislativ în domeniu. Pentru fiecare dintre scenariile luate în calcul, se vor prezenta şi riscurile ce pot surveni într-un interval de minimum 25 de ani pentru administraţia judeţeană.
Documentul a fost realizat de SC Reliance Travel&Consulting SRL, firma câştigând o licitaţie organizată în această toamnă de administraţia judeţeană. Valoarea contractului a fost de 299.000 lei, fără TVA, mai puţin decât costul estimat iniţial, care a fost de 336.134 lei, fără TVA. prezentarea este în curs de derulare, reprezentanții companiei prezentând detaliat de ce nu au fost considerate optime celelalte variante.