După ce, în 26 septembrie, Consiliul pentru Dezvoltare Regională Centru a adoptat o hotărâre privind susţinerea introducerii proiectului aeroportului de la Ghimbav în Master Planul General de Transporturi, pe 13 octombrie, la invitaţia prefectului Marian Rasaliu, preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Veştea, primarul George Scripcaru, alături de parlamentari de Braşov (mai puţin Mariu Dunca – PSD, Daniel Zamfir – PNL şi Mara Mareş – PNL) şi reprezentanţi ai Agenţiei de Dezvoltare Centru au participat la o primă întâlnire privind acest demers.
La două luni de la această întâlnire, lucrurile mult trâmbițate atunci nu au mai avansat deloc și chiar dacă ADR Centru a conturat un document de poziție privind promovarea proiectului ca prioritate în cadrul Masterplanului General de Transport al României, acesta a rămas deocamdată doar pe hârtie, nefiind asumat în scris nici de către parlamentari, nici de către autorități. Practic documentul nu a fost încă transmis Guvernului, care gestionează acest document strategic în ceea ce privește transportul din România.
Și totuși, cine blochează documentul?
Prefectul ne-a declarat că intenția sa prin organizarea respectivei întâlniri a fost aceea de obține susținerea parlamentarilor de Brașov (indiferent de partid) pentru acest proiect, lucru care s-a și întâmplat cel puțin la nivel declarativ. „Toți parlamentarii susțin acest proiect, nimeni nu s-a împotrivit”, a spus Rasaliu. De semnarea concretă a unui astfel de document de susținere, prefectul nu ne-a putut oferi nici o informație. Asta, în contextul în care pe 13 octombrie acesta avansase un termen de 2 săptămâni pentru semnarea oficială a documentului.
De cealaltă parte, președintele CJ Brașov, Adrian Veștea, ne-a declarat că a participat la respectiva întâlnire în calitate de invitat, însă ulterior nu a mai primit nici un document de susținere pe care să-l semneze în calitate oficială. În schimb, voci din rândul parlamentarilor susțin că documentul s-ar fi blocat chiar la Consiliul Județean.
Masterplanul General de Transport este documentul cadru care stabilește politica de investiții în infrastructura de transport din România și este o condiție de acces nu numai la finanțare publică, fie ea națională sau internațională, ci chiar și la finanțare privată, cel puțin pentru marile proiecte de infrastructură.